ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت يغما فشخامی، خبرنگار روزنامه توقيف‌شده روزان

دو روز پس از توقیف روزنامه روزان، يغما فخشامی، خبرنگار سياسی این روزنامه نیز بازداشت شد.

يغما فشخامی، خبرنگار سياسی روزنامه روزان دو روز پس از توقیف این روزنامه بازداشت شد.

عکس: آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) يغما فشخامی، شامگاه روز چهارشنبه سوم دی بازداشت و روانه زندان اوين شده است.

جزئیات بیشتری از بازداشت این روزنامه‌نگار منتشر نشده است.

روزنامه روزان، روز دوشنبه یکم دی‌ماه براساس دستور دادستانی تهران توقیف شد.

در حکم دادستانی که به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده و رونوشت آن عصر روز دوشنبه به دفتر روزان فرستاده شده بود؛ به مطلب و شماره روزنامه که موجب توقیف شده، اشاره‌ای نشده بود.

شمسی پورمحمدی، مدیر مسئول روزنامه روزان، پس از این توقیف اعلام کرد که وزارت ارشاد با این اقدام موافق نبوده و احتمالا موضوع مربوط به مطالب روزان در روز شنبه ۲۹ آذرماه بوده است.

روزنامه روزان در روز شنبه ۲۹ آذرماه ویژه‌نامه آیت‌الله حسین‌علی منتظری را منتشر کرد. آیت‌الله منتظری از رهبران اصلی انقلاب ایران بود که پس از مخالفت با سیاست‌های آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران، به‌ویژه مخالفت با اعدام‌های گسترده تابستان ۱۳۶۷، از قدرت برکنار شد و سپس در خانه خود حبس شد. آیت‌الله منتظری ۲۹ آذرماه سال ۱۳۸۸ درگذشت.

شماره شنبه ۲۹ آذرماه روزنامه روزان که گفته می‌شود موجب توقیف آن شده است

مدیر مسئول روزنامه روزان روز چهارشنبه به خبرگزاری آنا گفت: «هنوز درباره علت توقيف روزنامه اطلاع دقيق نداريم و تنها يک رونوشت از دادستانی تهران برای ما ارسال شد که ما نيز بر اساس آن اقدام کرديم.»

شمسی پورمحمدی با بیان این‌که مطالب شماره ۲۹ آذرماه اين روزنامه «عمدی» نبوده، گفت: «من اين را خيلی تأييد نمی‌کنم که موضوع مربوط به آن شماره باشد.»

روزنامه روزان که یک روزنامه معتدل با رویکرد اصلاح‌طلبانه است، بهمن‌ماه سال گذشته وارد بيستمين سال انتشار خود شد. این روزنامه به مدت ۱۵ سال در استان خوزستان و سپس در پنج سال اخير به‌شکل سراسری منتشر شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز در بیلان خشونت علیه روزنامه‌نگاران جهان در سال ۲۰۱۴ که در روز ۱۶ دسامبر / ۲۵ آذر منتشر شد، نوشت ایران با ۱۹ روزنامه‌نگار زندانی، سومین کشوری است که بیشترین روزنامه‌نگار زندانی در جهان را دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    عجب دموکراسی ؟ اقای لاریجانی ؟!

  • rozbeh

    آزادی به این میگنا والاه تک تو دنیا. مگه نه جانی لاری ( یا همون لاریجانی) مسئول پایمالی حقوق بشر اسلامی در ایران? البته یکی دو روز دیگه که خوب مشت و مالشش دادن معلوم میشه خبرنگاره مامور اسرائیل بوده و پرونده این زبون بسته کامل میشه.