ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پدر خلبان اردنی از داعش خواست به فرزندش رحم کند

پدر ستوان اردنی که به اسارت داعش در آمده، در پیامی خطاب به «دولت اسلامی» تقاضا کرده که جان فرزندش را در امان نگاه‌داشته و او را ببخشند.

پدر ستوان اردنی که به اسارت داعش در آمده، در پیامی خطاب به «دولت اسلامی» تقاضا کرده که جان فرزندش را در امان نگاه‌داشته و او را ببخشند.

صافی یوسف الکساسبه

یک روز پس از اسیر شدن معاذ الکساسبه در شهر رقه، پدر او پیامی برای داعش فرستاد. صافی یوسف الکساسبه در یک کنفرانس مطبوعاتی از شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» درخواست کرد که فرزندش را به آغوش همسر و مادرش بازگردانند. الکساسبه گفت: «معاذ هم مسلمان است. به او عطوفت کرده و او را آزاد کنید.»

پدر خلبان اردنی افزود، او قرآنی همراه دارد و طبق سنت‌های اسلامی، باید میهمان داعش باشد نه گروگان آن.

معاذ الکساسبه، ستوان ۲۶ ساله ارتش اردن از چهارشنبه ظهر (۲۴ دسامبر) در شهر رقه به اسارت داعش در آمده و از آن به بعد از سرنوشت او خبری نیست.

او هدایت جنگنده‌ای را بر عهده داشت که در نزدیکی رقه سرنگون شد. داعش مدعی شده که جت اف-۱۶ اردنی را با موشک ره‌یاب هدف قرار داده اما ستاد مشترک ارتش امریکا می‌گوید شواهد روشنی وجود دارند که ثابت می‌کنند سرنگونی جنگنده ائتلاف نمی‌تواند کار «دولت اسلامی» باشد.

معاذ الکساسبه

در تصاویری که پس از به اسارت در ‌آمدن معاذ الکساسبه منتشر شده، او به نظر سالم می‌رسد و به غیر از لب‌هایش که خون‌آلود است، جراحتی ندارد.

دلیل سرنگونی هواپیمای اردنی هنوز روشن نیست. دولت اردن، داعش را مسئول حفظ جان این خلبان معرفی کرده است. دبیرکل سازمان ملل نیز از «دولت اسلامی» خواسته که در رفتار با او، انسانیت و حقوق ملل را رعایت کند.

نیروی هوایی آمریکا از ۲۳ سپتامبر با همراهی متحدان عرب خود از عربستان سعودی، اردن، بحرین و امارات متحده به بمباران مواضع داعش در سوریه پرداخته است. مواضع دولت اسلامی در عراق، از تابستان و با مشارکت سایر کشورهای عربی و غربی عضو ائتلاف هدف گرفته شده‌اند.

این برای نخستین مرتبه است که داعش توانسته فردی از نیروهای ائتلافی را به اسارت خود در آورد. شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» تاکنون در درگیری‌های عراق و سوریه بسیاری از سربازان مسلمان را کشته‌اند، اما ممکن است اسارت خلبان اردنی، فرصت یا سناریویی برای داعش جهت مبادله زندانی و اسیر باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.