ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در تظاهرات جدید هنگ‌کنگ ۳۷ نفر بازداشت شدند

حدود سه هفته پس از آن‌که پلیس به بستن خیابان‌ها توسط هواداران دموکراسی در هنگ‌کنگ پایان داد، برای دومین شب متوالی درگیری‌های جدیدی در این بندر بزرگ رخ داد.

با گذشت حدود سه هفته از برچیده شدن سنگرهای هواداران دموکراسی در هنگ‌کنگ توسط پلیس، دو شب است که معترضان باز به خیابان‌ها آمده‌اند و درگیری‌های تازه‌ای نیز با پلیس رخ داده است.

پلیس هنگ‌کنگ ۳۷ تن از معترضان را که ۱۳ تا ۷۶ سال سن دارند بازداشت کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، پلیس هنگ‌کنگ ۳۷ تن از معترضان را که ۱۳ تا ۷۶ سال سن دارند بازداشت کرده است.

مقامات پلیس هنگ‌کنگ گفته‌اند که آن‌ها «خیابان‌ها را مسدود کردند، موجب هرج‌ و مرج و ناراحتی ساکنان محلی شدند» و به‌رغم درخواست‌های مکرر پلیس به اقدامات خود پایان ندادند.

در این اعتراضات که در محله تجاری مونگ‌کوک رخ داد، معترضان تلاش کردند تا بار دیگر خیابان‌ها را مسدود کنند.

پیش از این، در اعتراضات شب نخست پس از کریسمس ۱۲ نفر بازداشت شده بودند.

حدود سه هفته پیش، نیروهای پلیس هنگ‌کنگ آخرین چادرهای معترضان را در منطقه «کوزوی بای» جمع‌آوری و ده‌ها تن از تظاهرکنندگان را که همچنان مقاومت می‌کردند، بازداشت کرد.

معترضان پس از آن اعلام کردند که مبارزات خود را به اشکال دیگری چون حرکات خودجوش ادامه خواهند داد.

جنبش اعتراضی در هنگ‌کنگ هفت میلیون نفری در پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی آغاز شد. این جنبش که توسط دانشجویان هدایت می‌شود، خواهان آزادی انتخابات در هنگ‌کنگ است. اختلاف اصلی بر سر نحوه برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۷ است. چین که هنگ‌کنگ را تحت حاکمیت خود دارد می‌گوید که از سه سال آینده مردم این کشور قادر خواهند بود خودشان دولت‌شان را انتخاب کنند، به شرط آن‌که نامزدها از صافی نظارت حزب کمونیست چین عبور کرده باشند.

هنگ‌کنگ از سال ۱۹۹۷ از حمایت بریتانیا خارج شده و اداره امور آن طبق فرمول «یک کشور، دو نظام» انجام می‌شود. این فرمول امکان خودگردانی و دموکراسی محدود را به دولت محلی می‌دهد اما تصمیمات کلان را بر عهده چین می‌گذارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.