ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله شبه نظامیان به اصلی‌ترین پایانه نفتی در لیبی

شبه نظامیان اسلامگرای «فجر لیبی» با حمله‌ به اصلی‌ترین پایانه نفتی این کشور، حداقل ۲۲ سرباز را کشتند و با تصرف بخشی از شهر بنغازی، شش نفر را سربریدند.

شبه نظامیان گروه «فجر لیبی» در یک حمله غافلگیر کننده به اصلی‌ترین پایانه نفتی در این کشور، حداقل ۲۲ سرباز را کشتند، اما موفق به تصرف این منطقه نشدند.

مخازن نفت در منطقه الصدرا در آتش می سوزند

رویترز به نقل از مقامات رسمی در لیبی گزارش داده است که این شبه نظامیان با استفاده از قایق‌های تندرو به پایانه صادرات نفت «السدره» حمله کرده و به سوی آن خمپاره شلیک کرده‌‌اند. در نتیجه این حملات، مخازن نفت در این منطقه آتش گرفته‌اند.

این حملات نیمه شب پنج‌شنبه، ۲۵ دسامبر صورت گرفته‌اند.

منابع رسمی در لیبی می‌گویند درگیری‌ بین ارتش و این گروه شبه نظامی باعث کشته شدن ۱۸ سرباز در منطقه سیرته و ۴ سرباز دیگر در السدره شده و از گروه مقابل نیز یک نفر کشته شده است.

گروه «فجر لیبی» یک گروه اسلامگراست که برای در دست گرفتن قدرت با نیروهای دولتی می‌جنگد. پارلمان لیبی این گروه را یک گروه تروریستی اعلام کرده است.

این گروه از روز ۱۳ دسامبر تلاش خود را برای تصرف این منطقه مهم نفتی در شرق لیبی آغاز کرده بود. پیش از این نیز درگیری‌های زیادی در شهر بنغازی میان ارتش و گروه‌‌های طرفدار دولت با شبه نظامیان فجر لیبی در جریان بود.

اما در ۲۴ ساعت گذشته ارتش و گروه‌‌های طرفدار دولت، مهم‌ترین مواضع خود در شهر بنغازی را از دست دادند، پس از آن پیشروی فجر لیبی به سمت پایانه نفتی السدره آغاز شد.

گزارش شده است فجر لیبی در مناطق تصرف شده در شهر بنغازی، حداقل خانه‌های ۴۵ نفر از طرفداران دولت را آتش زده، شش نفر را سر بریده و ۱۴ نفر دیگر را کشته است.

پایانه نفتی السدره در منطقه «هلال نفتی لیبی» واقع شده است. نبردهای سنگینی بین ارتش و شبه نظامیان «فجر لیبی» در این منطقه در جریان است.

این نبردها باعث شد تا روز جمعه ۲۶ دسامبر، قیمت نفت اندکی افزایش پیدا کند. قیمت نفت آمریکا یا نفت «وست تگزاس اینترمدیت» با ۲۸ سنت افزایش به ۵۶ دلار و ۱۲ سنت و قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با ۱۳ سنت افزایش به ۶۰ دلار و ۳۷ سنت رسید.

همچنین بر اثر این درگیری‌ها، تولید نفت لیبی از روزی ۸۰۰ هزار بشکه به روزی ۳۵۰ هزار بشکه کاهش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.