ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات «کم‌سابقه» ارتش سوريه به شورشيان طی سه روز گذشته

منابع محلی می‌گویند طی ۷۲ ساعت گذشته دست‌کم ۱۱۰ غيرنظامی در بيش از ۴۷۰ حمله هوايی در مناطق تحت تصرف شورشيان کشته شده‌اند.

حمله هوايی جنگنده‌های سوری به «الباب»، شهری در شمال سوریه که در تصرف گروه دولت اسلامی قرار دارد، دستکم ۴۵ کشته و ۱۷۵ زخمی برجای گذاشت.

دولت سوریه به سبب کمبود تسلیحات هواپیماهای جنگی، بشکه‌های مواد منفجره را از هلی‌کوپتر به پایین پرتاب می‌کند

به گزارش خبرگزاری رويترز به نقل از ساکنان اين شهر، هلیکوپترهای سوری با «بمب‌های بشکه‌ای» اين شهر را بمباران کرده‌اند.

بمب‌های بشکه‌ای، بمب‌هايی هستند با قدرت تخريب بالا که بدون سيستم هدايتی و هدف‌گيری، از هلیکوپتر به پايين پرتاب می‌شوند. اين بمب‌های ارزان قيمت، بشکه‌، سیلندر گاز یا تانکرهای خالی آب هستند که با مواد منفجره، خرده‌های فلز و گلوله پر می‌شوند.

ديدبان حقوق بشر سوريه که از منابع محلی در پوشش اخبار استفاده می‌کند، گزارش داد که ۳۷ تن از کشته‌شدگان اخیر، شهروندان غیرنظامی بوده‌اند.

 تشدید حملات ارتش پیش از مذاکرات

اين سازمان حقوق بشری که مرکز آن در لندن قرار دارد، می‌گويد در سه روز گذشته حملات ارتش سوريه به مناطق تحت تصرف شورشيان مخالف اسد به شدت افزايش يافته است.

رامی عبدالرحمان، رئيس سازمان ديدبان حقوق بشر سوريه می‌گويد ارتش اين کشور طی سه روز گذشته حملات بی‌سابقه‌ای را عليه مواضع شورشيان انجام داده که هدف از آن بهبود موضع خود در مذاکرات سياسی آينده است.

منابع محلی خبر دادند که طی ۷۲ ساعت گذشته دست‌کم ۱۱۰ غيرنظامی در بيش از ۴۷۰ حمله هوايی در مناطق تحت تصرف شورشيان کشته شده‌اند. يکی از اين مناطق حومه شرقی دمشق است که دولت از دو سال پيش در تلاش برای باز پس گيری آن بوده است.

رسانه‌های دولتی سوريه تا کنون گزارشی از حملات به شهر ۱۰۰ هزار نفری «الباب» منتشر نکرده‌اند. شهری که از آغاز حمله نيروهای ائتلاف ضد «دولت اسلامی» به رهبری آمريکا، هدف حملات سنگين جنگنده‌های هوايی قرار داشته‌ است.

همچنين بنابر اين گزارش ۱۱ شهروند که بيشتر آنها زنان و کودکان بوده‌اند، زمانی که در حال ترک شهر «زبدين» بوده‌اند، به دست تک‌تيراندازان وفادار به بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه جان خود را از دست داده‌اند. زبدين شهری در حومه دمشق است که در محاصره ارتش سوريه قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    اثرات سفر لاریجانی به سوریه بوده: مرکز نظارت بر حقوق‌بشر سوریه که مرکز آن در لندن است فاش کردحکومت اسلامی ایران در روزهای اخیر تجهیزات و مهمات و نیروهای نظامی را به فرودگاه نظامی دیر الزور سوریه فرستاده است.!! تلویزیون العربیه گفت: هواپیماهای باری رژیم ایران شبانه در این فرودگاه فرود می‌آیند!