ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۲۵۰ پناهجو در ایام کریسمس از مرگ در مدیترانه نجات یافتند

گشت ساحلی ایتالیا می‌گوید ۱۲۵۰ پناهجوی آفریقایی در روزهای نوئل از خطر غرق شدن در مدیترانه رهیده‌اند. زنی باردار پس از انتقال به کشتی امدادی پسری به دنیا آورده است.

گشت ساحلی ایتالیا می‌گوید ۱۲۵۰ پناهجوی آفریقایی در روزهای نوئل از خطر غرق شدن در مدیترانه رهیده‌اند. زنی باردار پس از  انتقال به کشتی امدادی، پسری به دنیا آورده است.

گشتی‌های ایتالیایی و چند کشور دیگر توانسته‌اند در چهار عملیات جداگانه، پناهجویان شمال آفریقا را در راه رسیدن به اروپا، از مخاطرات توفان و مرگ نجات دهند. این عملیات در روزهای ۲۴ تا ۲۶ دسامبر انجام شده‌اند.

نجات یافتگان، نخست به کشتی نیروی دریایی ایتالیا و پس از ‌آن به سیسیل منتقل شده‌اند.

دریادار پیر پائولو ریبوفو به شبکه تلویزیونی «Raynews24» گفته که وضعیت جسمانی بیشتر پناهجویان مساعد است. یک زن باردار نیجریایی نیز پس از ورود به عرشه کشتی امدادی، پسری به دنیا آورده است.

پناهجویان سوار یک قایق لیبیایی بوده‌اند و اکثرشان از کشورهای آفریقای مرکزی آمده‌‌اند. مقامات ایتالیایی گفته‌اند که جنازه ۵ نفر را هم از آب‌ها گرفته‌اند. علت غرق شدن این افراد روشن نیست.

وزارت کشور ایتالیا اعلام کرده که از اول ژانویه تا ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴، تعداد ۱۶۷ هزار و ۴۶۲ پناهجوی آفریقایی از طریق مدیترانه خود را به این کشور رسانده‌اند. میانگین روزانه این رقم ۴۷۷ نفر است.

این عکس که روز کریسمس منتشر شده، گروهی از نجات یافتگان را در قایق گشت دریایی ایتالیا نشان می‌دهد.

بیش از ۸۰ درصد این آوارگان «قایق‌سوار»، سفر دریایی پرمخاطره خود را از لیبی آغاز می‌کنند و باقی از مصر و کشورهای دیگر هستند. اکثریت قریب به اتفاق این پناهجویان از جنگ داخلی سوریه و یا نظام دیکتاتوری اریتره می‌گریزند.

مسیری که این پناهجویان با قایق‌های اکثرا فرسوده طی می‌کنند، خطرناک است. بسیاری از این قایق‌ها در میانه راه در هم می‌شکنند و یا واژگون می‌شوند.

بنا بر آمار سازمان ملل، در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۴۰۰ پناهجو و جنگ‌زده در راه رسیدن به اروپا در آب‌های مدیترانه غرق شده‌اند. سازمان‌های حقوق بشری و مدافعان حقوق پناهجویان، مدیترانه را گور جمعی آوارگان نام نهاده‌اند.

در حال حاضر ۵۱ میلیون نفر در تمام دنیا در وضعیت دربه‌دری و آوارگی قرار دارند. این رقم از زمان جنگ دوم جهانی تاکنون سابقه ندارد اما پای بخش بسیار کوچکی از این میزان به اروپا می‌رسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.