ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت نفت: شبکه گاز کشور ناپایدار است

وزیر نفت ایران از رادیو تلویزیون و استانداران خواسته مردم را به صرفه‌جویی در مصرف گاز ترغیب کنند. او می‌گوید محدودیت در مصرف گاز خانگی و صنایع اجتناب‌ناپذیر است.

وزیر نفت ایران از رادیو تلویزیون و استانداران کشور خواسته مردم را به صرفه‌جویی در مصرف گاز ترغیب کنند. او می‌گوید برای جلوگیری از افت فشار، اعمال محدودیت در مصرف گاز خانگی و صنایع اجتناب‌ناپذیر است.

وزیر نفت ایران می‌گوید شبکه گاز کشور به دلیل مصرف بی‌رویه ناپایدار است. او از صدا و سیما و استانداران خواسته با اطلاع‌رسانی به مردم، مصرف گاز را مدیریت کنند.

خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر در روز شنبه ۶ دی‌ماه، از قول بیژن نامدار زنگنه نوشت: «برای جلوگیری از هرگونه افت فشار و یا قطع گاز طبیعی به ویژه در مناطق سردسیر در فصل زمستان، باید اقداماتی در سطح استا‌ن‌ها انجام شود.»

نامه‌های وزیر نفت خطاب به صدا و سیما و ‌استانداران به صورت جداگانه نوشته شده‌اند. او یادآور شده که در شرایط افت فشار در شبکه گاز و برای پیشگیری از قطع گاز مصارف خانگی، ایجاد محدودیت برای مصرف گاز طبیعی صنایع و نیروگاه‌ها اجتناب ناپذیر است. زنگنه افزوده که در نیروگاه‌ها می‌توان مصرف نفت کوره را به حداکثر رساند.

بیشتر بخوانید: خطر کمبود گاز جدی است

وزیر نفت ایران از مسئولان صدا و سیما خواسته در برنامه‌های تلویزیونی، مردم را در زمینه صرفه‌جویی در مصرف گاز، آگاه و تشویق کنند. زنگنه نوشته است: «هرگونه مصلحت می‌دانید در برنامه‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی به مردم و آگاه سازی و تشویق آنها برای کاهش مصرف و به ویژه پرهیز از هدر دادن انرژی با ارزش تولید شده به خصوص در مناطق سردسیر به شکل‌های مختلف اقدام کنید.»

در نامه زنگنه به استانداران از آنها خواسته شده که با طرح موضوع در شورای اداری هر استان «عموم دستگاه‌ها، سازمان‌ها و اداره‌ها به صرفه‌جویی در مصرف گاز و همکاری با شرکت ملی گاز در حفظ و پایداری شبکه گاز مکلف شوند.» او استانداران را فراخوانده که به طور جدی بر چنین امری نظارت کنند.

هشدار نسبت به افت فشار گاز و ناپایداری شبکه توزیع گاز در حالی داده می‌شود که وزارت نفت به تازگی از «رکورد تاریخی» ۶۶۰ میلیون متر مکعب برداشت گاز در میدان‌های پارس جنوبی و ورود ۴ فاز جدید از طرح‌های این میدان به مدار تولید خبر داده است.

ایران به لحاظ ذخایر گازی و تولید گاز، دومین کشور جهان است. میزان تولید سالانه گاز ایران در سال گذشته ۱۶۲ میلیارد متر مکعب بوده و صادرات آن کمتر از ده میلیارد متر مکعب برآورد شد.

از نظر مصرف داخلی، ایران سومین کشور پرمصرف گاز در جهان است. نزدیک به ۵۷ درصد از گاز مصرفی در ایران، مصرف خانگی دارد که همزمان با آغاز فصل سرما سهم این بخش از مصرف هم افزایش می‎یابد. معاون وزیر نفت ایران پیش‌تر گفته بود که در فصل زمستان ۹۰ درصد گاز داخلی به مصارف خانگی اختصاص می‎یابد.

در ۱۳ آبان ۱۳۹۳ نیز شرکت ملی گاز ایران نسبت به خطر کمبود گاز هشدار داده و اعلام کرده بود که با کاهش ناگهانی دمای هوا در اکثر نقاط کشور، مصرف گاز  به سه برابر افزایش یافته و از روزانه ۱۲۰ میلیون متر مکعب در مهر ماه به ۳۵۰ میلیون متر مکعب رسیده‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    پول نفت کجاها میرود؟ حوزه‌های علمیه دینی روحانیت شیعه همیشه با افتخار مدعی بود که از نظر مالی «مستقل» از دولت‌ها بوده و مردم نیازهای مالی آنان را تأمین می‌کنند. اما روحانیت اهل تسنن وابسته به دولت‌ها هستند. به همین لحاظ، روحانیت شیعی انقلابی و علیه دولت‌ها بوده و روحانیت اهل تسنن توجیه‌گر حکومت‌های ظالم. خامنه‌ای حوزه‌های علمیه را کاملاً دولتی/حکومتی ساخت تا از طریق «روحانیت درباری» قدرت مطلقه ولی فقیه را توجیه کند و همه شبانه‌روز مجیزگوی «رهبر معظم و فرزانه انقلاب» باشند و از خردمندی و مدیریت بی‌همتای جهانی او سخن بگویند به بودجه دولتی پیشنهادی حسن روحانی برای سال آینده حوزه‌ها بنگرید و به این پرسش پاسخ دهید: آیا دریافت این مبالغ کلان جایی برای استقلال حوزه‌ها باقی می‌گذارد؟ الف- شورای عالی حوزه‌های علمیه (۲۸۳ میلیارد تومان) ب- شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان (۴۲ میلیارد تومان) پ- مرکز خدمات حوزه علمیه (۵۰۰ میلیارد تومان) ت- شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران (۱۵۲ میلیارد تومان) ث- دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (۹۰ میلیارد تومان) ج- مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی متعلق به آیت‌الله مصباح یزدی (۱۴ میلیارد تومان) چ- پژوهشگاه حوزه و دانشگاه (۹ میلیارد تومان) ح- کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی (۶ میلیارد تومان) بدین ترتیب، یک هزار و ۹۶ میلیارد تومان از بودجه سال آینده به‌طور مستقیم به حوزه‌های علمیه دینی اختصاص یافته است!. نهادهای شبه حوزوی جمهوری اسلامی نهادهای جدیدی تأسیس کرده که اگر چه حوزوی به شمار نمی‌روند، اما حوزوی بوده و تحت نظر مستقیم خامنه‌ای اداره می‌شوند. به بودجه دولتی این نهادها بنگرید: الف- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی (۲۸ میلیارد تومان) ب- کمک به بنیاد بین‌المللی فرهنگی- هنری امام رضا (۵ میلیارد تومان) پ- مجمع جهانی اهل بیت (۳۳ میلیارد تومان) ت- مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی (۲۴ میلیارد تومان) ث- دانشگاه اهل بیت (۲ میلیارد تومان) ج- دانشگاه مذاهب اسلامی (۸.۶ میلیارد تومان) چ- سازمان تبلیغات اسلامی (۲۶۰ میلیارد تومان) بدین ترتیب، ۳۳۶.۶ میلیارد تومان هم به نهادهای شبه حوزوی تحت نظر خامنه‌ای اختصاص یافته است. نهادهای حوزوی و شبه حوزوی، جمعاً ۱,۴۳۲.۶ میلیارد تومان از بودجه را به خود اختصاص داده‌اند.!! همه این نهادها تحت امر مستقیم خامنه‌ای اداره می‌شوند. مسئولان همه آنها روحانیون منصوب یا مورد تأیید ولی فقیه هستند!! احمد گنجی