ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۷۷ کشته و ۱۴ هزار آواره در درگیری‌های قومی شمال شرقی هند

دعوا بر سر زمین است. یک گروه شبه‌نظامی، چای‌کاران «سونیتپور» در استان آسام را مورد تعرض قرار داد. خشونت همچنان ادامه دارد.

در درگیری‌های قومی در شمال شرقی هند ۷۷ نفر کشته و هزاران نفر بی‌خانمان شده‌اند.

روستائیان خشمگین «سونیتپور» در استان آسام

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که بیش از ۱۴ هزار نفر در استان آسام خانه و کاشانه‌ خود را‌‌ رها کرده‌اند و به مدارس و به مراکز دولتی و به برخی کلیسا‌ها پناه آورده‌اند. بیشتر آوارگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. دولت هند برای مهار کردن این خشونت‌ها هزاران سرباز را به منطقه کوهستانی هیمالایا در مرز با پادشاهی بوتان اعزام کرده است.

پلیس هند گزارش داده است که سه‌شنبه هفته گذشته شبه‌نظامیان جبهه ملی بودولند که برای تشکیل کشور مستقل «بود‌ها» می‌جنگند، به روستائیان «سونیتپور» در استان آسام حمله کردند و ۶۵ تن از روستائیان بی‌دفاع را کشتند. دولت هند آنگاه حکومت نظامی اعلام کرد و راجنات سینگ، وزیر کشور هند هم دو روز پس از این قتل عام به سونیتپور سفر کرد. اما این تدابیر مؤثر واقع نشد و درگیری‌های خشونت‌بار تا امروز، شنبه، ۲۷ دسامبر همچنان ادامه دارد. روستائیان در اعتراض به این خشونت‌ها به رغم حکومت نظامی تظاهرات کردند. تظاهرات به خشونت کشیده شد و پلیس سه تن از تظاهرکنندگان را کشت.

شبه‌نظامیان جبهه ملی بودولند با دولت هند در حال مذاکره‌اند. شاخه‌ای از این گروه تحت رهبری «سونگبیجیت» اما مذاکرات با دولت هند را قبول ندارند. دولت هند این شاخه را مسئول قتل عام روستائیان «سونیتپور» و آوارگی ۱۴ هزار زن و کودک معرفی کرده است.

پراناب موکرجی، رییس جمهور هند در بیانیه‌ای اعلام کرده: «چنین عملیات تروریستی می‌بایست با قدرت خنثی و سرکوب شود.»

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند هم در صفحه توئیترش از کشتار روستائیان به عنوان «یک اقدام ناجوانمردانه» یاد کرده است.

در شمال شرقی هند، در نوار مرزی با بنگلادش و میانمار اقلیت‌های قومی بسیاری زندگی می‌کنند. این منطقه کوهستانی و صعب‌العبور است و راه‌های مواصلاتی با دیگر استان‌های هند ناامن هستند. شبه‌نظامیان جبهه ملی بودولند از دورافتادگی این منطقه استفاده می‌کنند و هر چند‌گاه یک بار روستائیانی را که هم‌زبان و هم‌فرهنگ آن‌ها نیستند، مورد تعرض قرار می‌دهند.

در سال‌های گذشته این خشونت‌ها جان هزاران روستایی را گرفته است. روستائیان این منطقه در مزارع چای کار می‌کنند. دعوای اصلی هم بر سر زمین است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.