ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت ۸ جوان همجنسگرای مصری به اتهام برگزاری مراسم عروسی بر روی رود نیل

دادرسی بر اساس یک فیلم ویدیویی در سایت یوتیوب استوار است. در این فیلم هشت جوان مصری هنگام گشت و گذار و شادخواری بر روی نیل مشاهده می‌شوند.

دادگاهی در مصر هشت جوان همجنسگرا را به اتهام برگزاری یک مراسم عروسی در قایقی بر روی رود نیل به سه سال زندان محکوم کرده بود. این پرونده برای دادرسی مجدد به دادگاه تجدید نظر ارسال شده بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه اکنون دادگاه تجدید نظر حکم سه سال زندان هشت جوان همجنسگرای مصری را به یک سال تخفیف داده است. اتهام آن‌ها: «تشویق به رفتار غیر اخلاقی».

هشت جوان مصری را به دادگاه می‌برند

کل دادرسی بر اساس یک فیلم ویدیویی که در سایت یوتیوب منتشر و دست به دست شده بود استوار است. در این فیلم هشت جوان مصری هنگام گشت و گذار و شادخواری بر روی نیل مشاهده می‌شوند. دو تن از این جوانان حلقه به دست هم می‌کنند و همدیگر را می‌بوسند و سپس کیک این عروسی نمادین را می‌برند.

دادستانی مصر بر این باور است که این ویدیو مراسم عروسی دو جوان همجنسگرا را نشان می‌دهد که در مصر یک عمل غیرقانونی‌ست. یکی از جوانانی که در این مراسم شرکت داشت، در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که آن‌ها در یک مهمانی جشن تولد شرکت داشتند.

همجنسگرایی در مصر از نظر قانونی جرم محسوب نمی‌شود. اما همجنسگرایان را به جرم‌هایی مانند «به هم زدن نظم عمومی» یا «تشویق به رفتار غیر اخلاقی» محاکمه و مجازات می‌کنند.

در سال ۲۰۰۱، پلیس مصر ۵۲ مرد را در یک مهمانی شبانه در قاهره به اتهام همجنسگرایی دستگیر کرد. این اشخاص با وجود اعتراضات گسترده نهادهای حقوق بشری در جهان به حبس‌های طولانی‌مدت و کار اجباری محکوم شدند.

بر اساس یک نظرخواهی که در سال ۲۰۱۳ در مصر انجام شد، ۹۵ درصد مصری‌ها گمان می‌کنند جامعه مصر همجنسگرایی را نمی‌پذیرد.

سازمان حقوق بشری «فعالان حقوق شهروندی مصر» (المبادره المصریه الحقوق الشخصیه) در بیانیه‌ای که شنبه، ۲۰ دسامبر انتشار داد، اعلام کرد که از هنگامی که در مصر دولت عبدالفتاح السیسی بر سر کار آمده است، در طی فقط ۱۸ ماه ۱۵۰ جوان مصری به اتهام همجنسگرایی بازداشت شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.