ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار مرتضوی برای دفاع آخر در پرونده شستا

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی، ظهر یکشنبه ۷ دی برای آخرین دفاع در خصوص تخلفات مالی صورت گرفته در پرونده تامین اجتماعی به دادسرا رفت.

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی، ظهر یکشنبه ۷ دی برای آخرین دفاع در خصوص تخلفات مالی صورت گرفته در پرونده تامین اجتماعی به دادسرا رفت.

احضار مرتضوی به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت، بر اساس تقاضای وکلای شاکیان پرونده تامین اجتماعی انجام گرفت. آنها درخواست احضار قضایی ۱۰۰ نفر از مسئولان دولت سابق، هیات مدیره پیشین بانک رفاه کارگران و شرکت‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی در پرونده تخلفات این سازمان را پیگیری می‌کنند.

پیمان حاج محمود عطار، یکی از شاکیان مرتضوی به خبرگزاری ایرنا گفته که قرار بود این جلسه، آخرین دفاعیات مرتضوی باشد اما معلوم نیست آخرین جلسه دادگاه هم باشد. او به خبرگزاری ایلنا گفت که اگر بازپرس در پایان دفاعیات به این نتیجه برسد که مرتضوی مجرم است، قرار مجرمیت را به دادستانی می‌فرستد.

پیمان عطار پرسیده است: «چرا افرادی که از مرتضوی مبالغی را دریافت کردند و نامشان نیز در لیستی در پرونده قرار دارد حداقل به عوان مطلع احضار نمی‌شوند.»

خلیل بهرامیان، یکی دیگر از وکلای شاکیان پرونده تامین اجتماعی پیش‌تر به ایرنا گفته بود که مستندات پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان به ۱۰۰ نماینده از سوی مرتضوی را به بازپرس تخلفات تامین اجتماعی ارائه کرده وخواستار احضار این نمایندگان شده است.

آن گونه که وکلای شاکیان مرتضوی گفته‌اند، او در زمان حضور در جلسات دادگاه، با محافظان مسلح رفت و آمد می‌کند. این در حالی است که طبق قانون، حمل اسلحه در محکمه قضایی ممنوع است.

مرتضوی در گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس، به تخلفاتی چون فروش غیرقانونی ۱۳۸ شرکت زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا» به بابک زنجانی، دادن پاداش‌های هنگفت به مدیران ارشد و میانی تامین اجتماعی و پرداخت پول‌‌های مشکوک به تعداد قابل توجهی از مقامات دولتی و نمایندگان متهم شد. طبق این گزارش، سعید مرتضوی به ۳۷ نماینده مجلس در مجموع ۱۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان هدیه پرداخته است.

سعید مرتضوی در ۲۴ آبان ۹۳ در پیوند با پرونده کهریزک، به طور دائم از احراز مشاغل قضایی و به مدت پنج سال از تصدی مشاغل دولتی محروم شد. این حکم در ۲۳ آذر برای اجرا به دوایر دولتی ابلاغ شده اما رسیدگی به پرونده تخلفات او در سازمان تامین اجتماعی هم‌چنان بی‌فرجام مانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ٧٠ تن از افراد مرتبط با پرونده سعید مرتضوی به دادگاه احضار شدند | andishehayandeh

    […] بیشتر بخوانید: احضار مرتضوی برای دفاع آخر در پرونده شستا […]

  • بهنام

    چرا به خامنه ای سران دزدان جهان کاری ندارند ؟

  • faryad

    یکی از تخلفات سعید مرتضوی؛ کمک ۷۰۰ میلیون تومانی به موسسه خود! یکی از اتهامات سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی، کمک به موسسه ای‌کانون نخبگان عدل تهران(ایتام که خود نایب رئیس آن موسسه، اصغر جهانگیر رییس اسبق حفاظت اطلاعات قوه قضائیه عضوهیئت مدیره و عباسعلی علیزاده رئیس کل پیشین دادگستری تهران نیز رئیس هیئت مدیره آن موسسه بوده است. در سند تحقیق و تفحص مجلس آمده است: در وب‌سایت کمیته امداد درباره کانون نخبگان عدل تهران آمده بود: «با شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان کمیته امداد منطقه یک(شمیرانات) پس از اتمام امتحانات، درفصل تابستان ازتاریخ ۱۳۹۰/۰۴/۰۱ کانون فرهنگی، آموزشی نخبگان عدل، واقع درخیابان «اقدسیه» فعالیت خود را در زمینه‌های آموزش زبان در لابراتوار ۵۰ نفره کاملا مجهز به سیستم‌های روز، آموزش کامپیوتر و اینترنت، قرآن و احکام، آموزش مجری‌گری، مهارت‌های زندگی و… شروع نموده است.»!! فارغ از این‌که درهیچ کوچه و محله‌ای از «اقدسیه» نام و نشانی از این کانون وجود نداشت!!