ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یورش بوکوحرام به پایگاهی نظامی در کامرون خنثی شد

بیش از هزار اسلامگرای بوکوحرام به قرارگاه نظامی آچیگاشیا در مرز کامرون و نیجریه حمله کرده و پرچم خود را در آنجا برافراشتند. بمباران هوایی شبه‌نظامیان را فراری داد.

بیش از هزار اسلامگرای بوکوحرام به قرارگاه نظامی آچیگاشیا در نزدیکی مرز کامرون و نیجریه حمله کرده و پرچم خود را در آنجا برافراشتند. بمباران هوایی اما شبه‌نظامیان را فراری داد.

روز یکشنبه ۲۸ دسامبر، خیل عظیمی از اسلامگرایان بوکوحرام از نیجریه به پایگاهی نظامی در مرز کشور همسایه، کامرون حمله کرده‌اند. سخنگوی وزارت دفاع کامرون اعلام کرده که این حمله با حمایت نیروی هوایی کامرون خنثی شده است. این سخنگو گفت شمار تلفات بوکوحرام روشن نیست اما هشت سرباز مستقر در این پایگاه ناپدید شده‌اند.

علت عملیات هوایی علیه بوکوحرام، خطرات ناشی از مین‌های اطراف پایگاه عنوان شده است. شبه‌نظامیان به پنج روستای مرزی نیز حمله کرده‌اند. هزاران نفر از مردم نواحی مرزی از بیم حملات دوباره و بمب‌گذاری فرار کرد‌ه‌اند.

بوکوحرام از سال ۲۰۰۲ برای ایجاد حکومتی اسلامی در شمال نیجریه می‌جنگد. بوکوحرام برای این منظور به کلیساها، مدارس، مقرهای امنیتی - سیاسی حمله می‌کند و یا شهروندان را می‌رباید.

شبه‌نظامیان بوکوحرام، به عنوان «طالبان نیجریه» نیز شناخته می‌شوند. این گروه مظنون است به ارتباط با شاخه آفریقای شمالی القاعده و پیوند با شبه‌نظامیان «الشباب» در سومالی.

بوکوحرام در آغاز مشکلی داخلی در نیجریه تلقی می‌شد اما چند سال است شعاع عملیات خود را به کشورهای همسایه یعنی کامرون، نیجر و چاد نیز گسترش داده است. حملات بوکوحرام به شمال کامرون، اقداماتی تلافی‌جویانه علیه ارتش کامرون است که در توافق با ارتش نیجریه، با این گروه مقابله می‌کند.

روز شنبه ۲۷ دسامبر نیز بوکوحرام با حمله به دهکده‌ای مرزی در نزدیکی کامرون، ۳۰ نفر را به قتل رساند.

بوکوحرام در ماه اوت هم، با حمله به اقامتگاه تابستانی معاون نخست‌وزیر کامرون در شهر مرزی کولوفتا، همسر این مقام را گروگان گرفته بود.

بوکوحرام در حال حاضر شمال نیجریه را در تسلط خود دارد و به تازگی شهر چیبوک در شمال شرقی را نیز تصرف کرده است. چیبوک همان جایی است که ۲۸۰ دانش‌آموز دبیرستانی در ‌آن ربوده شدند.

هنوز از سرنوشت ۲۲۰ دختر خبری در دست نیست. رهبر بوکوحرام در ویدئویی که ماه سپتامبر منتشر شد، اعلام کرد که دخترها به عقد شبه‌نظامیان در‌‌آمده‌اند و برخی‌شان نیز باردار هستند.

ارتش نیجریه تاکنون در مقابله با این گروه ناکام مانده است. بوکوحرام مسئول کشته شدن بیش از ۱۰ هزار نفر در نیجریه به شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.