ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«کاهش گونه‌های حیات وحش در ایران نگران کننده است»

به گفته سازمان محیط زیست در برخی نقاط ایران مانند خراسان، آمار حیات وحش از ۳۶۰۰ گونه به تنها ۶۰۰ گونه کاهش یافته و روند انقراض حیات وحش همچنان ادامه دارد.

سازمان حفاظت محیط زیست ایران کاهش شدید آمار حیات وحش در ایران را نگران‌کننده خواند.

احمد علی کیخا، معاون محیط طبیعی این سازمان با تشریح نگرانی‌های موجود از رو به انقراض رفتن بسیاری از جانوران در ایران گفته که برای مثال، آمار حیات وحش در خراسان رضوی از ۳۶۰۰ گونه به ۶۰۰ گونه کاهش یافته است.

شمار زیادی از گونه‌های حیات وحش در ایران رو به انقراض هستند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، کیخا بر اساس اظهارات محیط‌بانان جنگل گلستان، کاهش گونه‌های جانوری در این منطقه حفاظت‌شده ملی را نیز بسیار نگران‌کننده دانسته است.

او همچنین با اشاره به تلف شدن دو یوزپلنگ بر اثر تصادف جاده‌ای در هفته گذشته در جاده سمنان - مشهد گفته که بر اساس گزارشات، تنها حدود ۱۰۰ قلاده یوزپلنگ در کشور زندگی می‌کنند.

او ضمن انتقاد از بی توجهی رانندگان به عبور حیات وحش از جاده‌‌های کشور به وجود حدود ۳۰ تابلوی هشدار در این منطقه اشاره کرده که رانندگان به آن توجهی نمی‌کنند.

به گفته سازمان محیط زیست ایران حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از تلفات گربه‌سانان به ویژه پلنگ و یوزپلنگ بر اثر حوادث جاده‌ای است.

سازمان محیط زیست خواهان شناسایی نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های ایران و به کار بستن و راهکارهایی برای جلوگیری از تصادف حیوانات با وسایل نقلیه شده، ولی تاکنون هیچ اقدامی برای مصون نگاه‌داشتن جانوران بسیار کمیابی مانند پلنگ و یوژپلنگ از خطرات جاده‌هایی که از میان مناطق بکر و حفاظت شده عبور می‌کنند نشده است.

سال گذشته سازمان حفاظت محیط زیست ایران هشدار داده بود که ۷۴ گونه از جاندران مختلف در فهرست قرمز «اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت» قراردارند و اگر برای حفاظت از گونه‌های ارزشمند و در معرض خطر ایرانی مانند گور، یوزپلنگ، خرس سیاه و گوزن زرد اقدامی لازم صورت نگیرد، به زودی و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد انقراض آن‌ها خواهیم بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    «حیات» از برای رژیم حاکم بر کشور کاملأ بی معناست و بی ارزش.  هنگامیکه مثلأ بسیج وحشیانه در برابر مردم قرار میگرد و از حیات ساقطشان میکند یا اسید بر صورت زنان میپاشد ، و یا صدها هزار ایرانی و عراقی در جنگی ۸ ساله  بیهوده حیات خود را از دست میدهند، و یا حیات سگ نجس  تلقی میشود و یا بسیاری از یاهای دیگر از این قبیل آنوقت چه  جای نگرانیست از برای حیات چند حیوان جنگلی در این میان؟  که آخوند فقط «خیاط» مکر و حیله و دروغ است و تنها و تنها  نگران «حیاط» و ابقای «بساط» فریب و نیرنگ خود!!!