ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانه سیاه است

فروغ فرخزاد، شاعر و فیلم‌ساز،

فروغ فرخزاد، شاعر و فیلم‌ساز، اگر در روز ۲۴ بهمن ۱۳۴۵ در حادثه تصادف رانندگی جانش را از دست نمی‌داد، امروز هشتادساله بود.

فروغ فرخزاد، یکی از زنان جریان‌ساز در ایران قرن بیستم، شاعری نوگرا، جنجالی و تابوشکن بود. او در عمر کوتاه ۳۲ ساله خود خود مسئله زن به عنوان یک فرد را در اشعارش مطرح کرد.

فروغ فرخزاد ضمن اینکه عضو جامعه پیرامونی‌اش بود نسبت به دیگری سازی‌های این جامعه و به حاشیه فرستاده شدن زنان کماکان حساس بود، مسئله دیگری سازی را موضوع مستند «اخانه سیاه است» کرد که در سال ۱۳۴۲ ساخت.

در جامعه‌ای جذامیان به‌واسطه ابتلا به بیماری قرنطینه می‌شدند، فروغ فرخزاد به آسایشگاه جذامیان بابا داغی تبریز رفت تا از نزدیک داستان این «دیگری»ها را در «اخانه سیاه است» به تصویر بکشد. «خانه سیاه است» حاصل همکاری فروغ فرخزاد با ابراهیم گلستان در استودیو فیلم گلستان است و همان سال توانست جایزه بهترین فیلم مستند را در فستیوال فیلم آلمان غربی کسب کند.

به مناسبت تولد هشتاد سالگی فروغ فرخزاد، فیلم «خانه سیاه است» را ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.