ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اصفهان جزو ۱۰ شهر آلوده دنیاست»

به گفته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این شهر جزو ۱۰ شهر آلوده جهان است و آلودگی هوا و صدا جزو اصلی‌ترین معضلات آن است.

به گفته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این شهر جزو ۱۰ شهر آلوده جهان است و آلودگی هوا و صدا جزو اصلی‌ترین معضلات آن به شمار می‌آید.

به گفته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این شهر جزو ۱۰ شهر آلوده جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی امین، رییس دانشکده بهداشت این دانشگاه اعلام کرد با توجه به آن که استان اصفهان پنجمین استان صنعتی در خاورمیانه است دارای برخی از بنیادی‌ترین صنایع است. این صنایع آلودگی‌های محیطی با خود به همراه دارند.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت، سهم بیماری‌های مرتبط با آلاینده‌های محیط زیستی در جهان بین ۲۳ تا ۳۰ درصد است.

به گفته امین، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دنبال یافتن راهکارهایی برای مقابله با آلودگی هوا در این شهر است.

افزایش آلودگی‌ها در اصفهان

اصفهان که از بزرگ‌ترین شهرهای ایران پس از تهران است، در برخی مواقع سال هوایی آلوده‌تر از تهران دارد و در برخی روزها رتبه نخست آلودگی هوا در ایران را به دست می‌آورد.

آلودگی هوا در اصفهان گاهی از تهران نیز پیشی می‌گیرد

به جز تمرکز فعالیت‌های صنعتی کوچک و بزرگ و وجود نیروگاه‌های فراوان در این استان و همچنین تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها، کاهش میزان بارندگی در اصفهان نیز عامل دیگری برای تشدید آلودگی هوا و پدیده وارونگی است.

همچنین شرایط اقلیمی اصفهان و مکان جغرافیایی استقرار صنایع در این شهر، باعث می شود بادهای شمال غربی تمام آلاینده‌ها را به سمت هسته مرکزی شهر ببرد و موجب انباشت آلاینده‌ها شود.

تهران: بازگشت روزهای ناسالم

در حالی که در ابتدای پاییز سال ۹۳ سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد با توقف توزیع بنزین‌‌های غیر استاندارد موفق شده است از میزان آلودگی هوا در تهران و کلانشهرهای دیگر بکاهد، در نخستین روزهای زمستان، بار دیگر هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت.

حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران، از افزایش ۱۰ درصدی مأموریت‌های اورژانس در روزهای هفتم و هشتم دی ماه امسال خبر داده و گفته است تنها ظرف ۲۴ ساعت، حدود ۲۶۳ بیمار قلبی و ۱۲۹ بیمار تنفسی به بیمارستان منتقل شدند.

علیرغم آن‌که در روزهای اخیر فروش روزانه طرح ترافیک در تهران به دلیل آلودگی هوا متوقف شده است، اما به گفته سازمان حفاظت محیط زیست، در کل تعداد روزهای پاک در تهران نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران می‌گوید که در پاییز امسال شش روز پاک، ۴۹ روز سالم و ۳۵ روز ناسالم بوده‌ است در حالی‌که در زمان مشابه در سال گذشته، شهروندان تهرانی یک روز پاک، ۴۴ روز سالم و ۴۵ روز ناسالم را تجربه کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.