ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ساختمان علاءالدین، بزرگ‌ترین مرکز فروش تلفن همراه در تهران، ایمن نیست»

سازمان آتش نشانی می‌گوید ساختمان علاء‌الدین، بزرگ‌ترین مرکز عرضه گوشی‌های تلفن همراه در تهران، فاقد ایمنی و استاندارد لازم است. حکم تخریب طبقه هفتم این ساختمان نیز صادر شده.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران، با اعلام هشدار در مورد «پاساژ علاءالدین»، بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش گوشی‌های تلفن همراه در تهران، گفت که این ساختمان از استانداردهای ایمنی لازم برخوردار نیست.

پاساژ علاء الدین در تقاطع خیابان حافظ و جمهوری در تهران

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سعید شریف زاده، مدیرعامل آتش نشانی تهران روز چهارشنبه دهم دی ماه گفت این مجتمع برای شهروندان و ساکنان آن ایمن نیست.

به گفته شریف زاده، معابر، پله برقی و آسانسور این مجموعه در حد استاندارد نیست و چیدمان کالا در آن نیز به‌صورت نامناسب انجام می‌شود.

او باریک بودن معابر، نبود راه‌های فرار در هنگام حریق و نقص برخی از امکانات این مجموعه را از جمله نقایص پاساژ علاءالدین اعلام کرد.

پاساژ علاءالدین در تقاطع خیابان حافظ و جمهوری، اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز عرضه گوشی‌های تلفن همراه (موبایل) در ایران است. در این ساختمان بیش از ۱۲۰۰ واحد تجاری کوچک و بزرگ در فضایی کوچک و فاقد استانداردهای لازم فعالیت می‌کنند. به جز طبقات فوقانی، در زیرزمین‌های این ساختمان نیز واحدهای تجاری فعال هستند.

عملیات ساخت این ساختمان در سال ۱۳۷۴ آغاز شد و از سال ۱۳۷۸ واحدهای تجاری آن واگذار شدند.

دستور تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء‌الدین

چندی پیش مالکان ساختمان علاء‌الدین با افزودن یک طبقه دیگر به آن، طبقه هفتم را نیز به واحدهای تجاری اختصاص دادند. همچنین طبقه منفی ۳ (در زیر زمین) نیز خلاف مقررات شهرداری به واحدهای تجاری اجاره داده شده است، در حالی که در اصل باید پارکینگ خودروها باشد.

علاء الدین بزرگ‌ترین مرکز عرضه گوشی‌های تلفن همراه در ایران است

اقدام به ساخت غیر قانونی یک طبقه اضافی که می‌تواند خطرات سازه‌ای فراوان برای این ساختمان و ساکنان آن به همراه داشته باشد، با واکنش شورای شهر و شهرداری تهران رو به رو شد تا این که سرانجام روز دوشنبه ۸ دی ماه ۱۳۹۳ و با حکم کمیسیون ماده ۱۰۰، قرار شد تا طبقه هفتم و طبقه منفی ۳ این ساختمان به طور کامل تخلیه شود.

شهرداری قصد دارد پس از تخلیه طبقه هفتم آن را به طور کامل تخریب کند و همچنین طبقه منفی ۳ را نیز به پارکینگ اختصاص دهد.

با این حال، شش طبقه دیگر پاساژ هم شرایط استاندارد برای پاسخگویی به نیاز شهروندان ندارد و سازمان آتش نشانی هم ایمنی این ساختمان را تایید نکرده است.

به گفته ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی پیش‌تر تاکید کرده بود اگر ایراداتی که در شش طبقه دیگر این ساختمان وجود دارد به سرعت بر طرف نشود، این پاساژ باید تعطیل شود. با این حال تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    فعلآ چیزی که ارزش دارد پول است و بس ، جان آدمیزاد در اولویتهای بعدیست ، البته در جمهوری ننگین اسلامی .