ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سلام سال نو از مسکوی سرد

دانشجویان روس که زبان و

دانشجویان روس که زبان و ادبیات فارسی می‌خوانند به مناسبت سال نو و در هوای منهای سیزده درجه مسکو در نزدیکی اماکن تاریخی این شهر مانند میدان سرخ و کاخ کرملین مقابل دوربین آمدند تا بگویند: «سلام؛ من فارسی بلدم.»

تعدادی از دانشجویان زبان و ادبیات فارسی در دانشکده مطالعات کشورهایی آسیایی و آفریقایی دانشگاه دولتی مسکو مقابل دوربین بهروز بهادری فر رفته‌اند که به فارسی خود را معرفی کنند و برای مخاطبان فارسی‌زبان شعر بخوانند. این دانشجویان شعر «تن آدمی شریف است به جان آدمیت؛ نه همین لباس زیباست نشان آدمیت» سعدی را بیت به بیت می‌خوانند.

این دانشجویان متعلق به سنتی از شرق‌شناسی هستند که در سال‌های ۱۷۵۰ در دانشگاه دولتی مسکو بنیان‌گذاری شد؛ تعداد قابل‌توجهی از مستشرقین مشهور جهان از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. آموزش زبان فارسی از سال‌های ۱۸۰۰ در این دانشکده آغاز شد. در سال ۱۹۵۶، دانشکده مطالعات کشورهای آسیایی و آفریقایی به‌عنوان دانشکده‌ای که بر تاریخ، اقتصاد، مطالعات اجتماعی و زبان‌های این قاره‌ها تأکید دارد تأسیس شد و رشته زبان و ادبیات فارسی به‌طور مجزا ارائه شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farideh

    درود  و سلام گرم ما بر شما جوانان گرا می  سال نو میلادی بر شما مبارک