ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلوگیری نهاد‌های امنیتی از برگزار شدن نشست «زنان،‌ امنیت و فضای شهری»

ممانعت از برگزاری این برنامه از طریق تماس‌های تلفنی و از سوی اشخاصی صورت گرفته که ماهیت آنان برای برگزارکنندگان برنامه مشخص نشده است.

نهادهای امنیتی از برگزار شدن نشست «زنان،‌ امنیت و فضای شهری» ممانعت کردند.

سرای محله خواجه نظام‌الملک غربی سرای محله در منطقه هفت تهران واقع شده است

قرار بود این برنامه عصر روز پنج‌شنبه، ۱۱ دی ماه در سرای محله خواجه نظام‌الملک غربی برگزار شود که به دلایل نامعلومی لغو شد.

ممانعت از برگزاری این برنامه از طریق تماس‌های تلفنی و از سوی اشخاصی صورت گرفته است که ماهیت آنان برای برگزارکنندگان برنامه مشخص نشده است.

برنامه «زنان، امنیت و فضای شهری» را سرای محله خواجه نظام‌الملک غربی، از محله‌های شرق تهران تدارک دیده بود و بر اساس اعلام قبلی، قرار بود در این نشست، فرشاد اسماعیلی، کارشناس ارشد حقوق جزا، دکتر قمر فلاح، جامعه شناس شهری و فریده غائب، فعال حقوق زنان سخنرانی کنند. موضوعات سخنرانی این افراد به ترتیب، «سقفی شیشه‌ای برای امنیت زنان»، «فضای عمومی و رفتارهای اجتماعی» و «رهاشدگی قربانیان اسیدپاشی و ضرورت تاسیس نهاد حمایتی» بود.

واکنش‌هایی که پس از انتشار گسترده خبر اسید‌پاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان در شبکه‌های اجتماعی و در میان عموم مردم ایجاد شده، این موضوع و امنیت زنان را به مساله‌ای امنیتی تبدیل کرده است و نهاد‌های نظارتی و حراستی حساسیت‌های بیشتری در مورد برنامه‌های مرتبط با زنان به خرج می‌دهند.

به گزارش سایت «بیدارزنی»، «بازگویی تجربیات» چند تن از قربانیان اسید‌پاشی و خانواده‌های آنان، بخش دیگری از این برنامه لغو شده بود که گروه «بیدار‌زنی» برنامه‌ریزی آن را بر عهده داشته است.

مسئولان سرای محله خواجه نظام‌الملک غربی در مورد دلیل یا دلایل لغو شدن این نشست اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و توضیح بیشتری در این‌باره نداده‌اند.

مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، بنا بوده است نشست «زنان،‌ امنیت و فضای شهری» از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز پنج‌شنبه برگزار شود. اما برگزارکنندگان تنها چند ساعت قبل از برگزاری این برنامه و زمانی که برای فراهم کردن مقدمات نشست در محل اعلام شده حضور پیدا کرده بودند، از لغو آن باخبر شده‌اند.

یکی از کارکنان سرای محله نظام‌الملک غربی به برگزار کنندگان این برنامه گفته است که حراست شهرداری منطقه دستور لغو این نشست را صادر کرده است. سراهای محله زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کنند و این سرای محله در منطقه هفت تهران واقع شده است.

خبری در مورد این نشست و علت یا علل برگزار نشدن آن بر روی پرتال این سرای محله منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد سیاست‌های محافظه‌کارانه شهرداری تهران پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، می‌تواند از جمله زمینه‌های ممانعت از برگزار شدن این نشست باشد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مروری بر روند باز-زایش تراژدی در ایران: جمهوری اسلامی در پیوستار تاریخی‌اش (۲) | امین حصوری | پراکسیس

    […] جلوگیری نهاد‌های امنیتی از برگزار شدن نشست «زنان،‌ امنیت و فضای […]