ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون روحانی در امور زنان: احساس می‌کنم به صليبم کشيده‌اند

شهیندخت مولاوردی گفته برای کوچک‌ترين فعاليت معاونت امور زنان مشکل ايجاد می‌شود و مشاور زنان در جلسات معاونان وزارت‌خانه‌ها شرکت داده نمی‌شود.

شهيندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئيس‌جمهوری ايران، در هشتمين نشست خود با مشاوران امور بانوان و دستگاه‌های اجرايی گفته احساس می‌کند مانند فردی است که دست و پای او به شکل صليبی بسته شده است.

مولاوردی گفته برای کوچکترين فعاليت معاونت امور زنان مشکل ايجاد می‌شود.

مولاوردی در اين نشست که در هتل ارم تهران انجام شد، از نامه‌ خود خطاب به محمد‌باقر نوبخت، معاون برنامه‌ريزی دولت روحانی سخن گفت که در آن از «جايگزينی واژه خانواده به جای زنان» در سیاست‌های پيشنهادی برنامه‌ ششم توسعه انتقاد کرده است. او گفته اين تغيير نام «پيام خاصی» را برای مردم دارد.

به گزارش وب‌سایت جماران، او انتقاد کرده چرا در  ۲۹ شورای تدوین سیاست‌های برنامه ششم توسعه از کلمه زنان غفلت شده است و اثری از زنان نیست.

معاون حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرد: «من به عنوان عضوی از کابینه دولت نمی‌دانم چه سیاست‌های کلی را سازمان برنامه‌ریزی در زمینه برنامه ششم توسعه به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد داده است.»

مولاوردی از کارکنان مرکز زنان در دولت محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران بوده است.

«برای کوچک‌ترین فعالیت‌مان مشکل ایجاد می‌شود»

مولاوردی گفته برای کوچک‌ترين فعاليت معاونت امور زنان مشکل ايجاد می‌شود.

معاون دولت يازدهم ادامه داد: «ما از سازمان مديريت برنامه‌ريزی طلبکاريم و حتی با مقاومت‌هايی در زمينه ساختار معاونت امور زنان و خانواده مواجه هستيم.»

بر اساس تقسيم‌بندی‌های اداری در ايران، معاونت امور زنان برای انتصاب و چينش چارت سازمانی خود نياز به بخشنامه سازمان دارد.

اين در حالی که اين معاونت دولت يازدهم هنوز نتوانسته بر اساس يک چارت سازمانی مدير برنامه‌ريزی و مدير روابط عمومی تعيين کند و اين افراد با پست سرپرستی به کار خود ادامه می‌دهند.

سازمان مدیریت متهم ردیف اول

او گفته به غير از چند وزارت‌خانه، در باقی دستگاه‌های اداری، مشاور زنان در جلسات معاونان وزارت‌خانه‌ها شرکت داده نمی‌شود.

مولاوردی با اشاره به بخشنامه سازمان مديريت و برنامه‌ريزی در حذف الزام از برخورداری پست مشاور امور بانوان در دستگاه‌های اجرايی که در روزهای اول کار با آن مواجه شده بود، گفت: «چند ماه طول کشيد تا اين موضوع را تبيين کنيم که بخشنامه سازمان مديريت و برنامه‌ريزی به معنای حذف کامل جايگاه مشاوران امور بانوان نيست و لازم است بخش‌های دولتی اين جايگاه را در چارچوب ساختار خود پيش‌بينی کنند.»

بخشی از اشاره مولاوردی به وزارت بهداشت است که بعد از پيگيری‌های معاونت امور زنان و خانواده در جلسات هیأت دولت، با استناد به بخشنامه سازمان مديريت، از انتصاب مشاور امور بانوان خودداری کرده است.

بر اين اساس، معاون امور زنان حسن روحانی، رئيس جمهوری ايران سازمان مديريت برنامه‌ريزی را متهم رديف اول دانست.

مولاوردی وضعيت خود را همچون فردی توصيف کرده که «دست و پای او به شکل صليبی بسته شده است ولی از او می‌خواهند با کسی که ايستاده مسابقه دو بگذارد.»

معاونت امور زنان و خانواده در دوره ریاست‌جمهوری خاتمی «مرکز امور مشارکت زنان» نام داشت اما در دوره احمدی نژاد «مرکز امور زنان و خانواده» نام گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    نرگس محمدی، حسين رفيعی، رويين عطوفت، محمود صابر، محمد ملکی، نسرين ستوده و رضا خندان که قصد داشتند تا در مراسم پنجمين سالگرد جان باختن مصطفی کريم بيگی از کشته‌شدگان عاشورای ۸۸ به شهريار بروند در ميانه راه توسط برخی که خود را مأمور معرفی می‌کردند برای چند ساعت بازداشت شدند تا مانع از حضور آنها در اين مراسم شوند. نائب رييس کانون مدافعان حقوق بشر در نامه خود به وزير اطلاعات با اعتراض به رفتار صورت گرفته توسط بازداشت‌کنندگان از او خواسته است تا چاره ای برای وزارتخانه تحت مسئوليت خود بينديشد تا مانع اقدامات غير قانونی و غير اخلاقی باشد. خانم محمدی همچنين در اين نامه با انتقاد از سخنان يکی از مأموران بازداشت‌کننده در خصوص مولوی عبدالحميد، به نگرش رييس جمهوری به اقوام و برگزيدن مشاوری به همين منظور برای خود، اشاره کرده و نوشته است که تحليل و برخورد وزارت اطلاعات- حداقل در اتاق‌های بازجويی- مسيری متناقض طی می کند. بنابراين خانم محمدی از وزير اطلاعات پرسيده است که اگر نسبت به رفع تداوم نقض حقوق صورت گرفته در دولت پيشين ناتوان هستيد چرا نسبت به اقدامات مأموران فعلی و تغيير نگرش و تحليل آنها اقدامی قاطع انجام نمی دهيد؟

  • یاورکیش

    سلام ، درفضای " احساس یک حق ، ووجوداشکالاتی درابعادمختلف محیط " ، احساس خودرادر "ارائه طریق" برای برون رفت ازمشکل صرف کنیم نه " نسبت دادن به مکتب" و... که این شیوه علاوه برآنکه دردی رادرمان نمی کند، وگرهی را بازنمی نماید، بعکس همچون فحاشی در "اورژانس بیمارستان" جو راآشفته تروامکان سوءاستفاده رافراهم می سازد. احساسات ، اکسیروخرج وموتورخستگی ناپذیریِ حرکت برای رفع مانع وحل مشکل است ، باتکیه براصول . احساسات لازمه صبوری ومقاومت وایستادگی برمواضع حق است درجهت حل مشکل به نیت رشد" باحفظ اصول بایسته" ... اسلام ، دین وآئین وکیش مااست ! راه ورسمی است الهی که بزرگترین بندگان ناب وپاک وراستگووخوش اخلاق جهان منادی وپیروآن بوده وهستند... تمام گرفتاری هایمان بعلت خروج ازاصول وضوابط آن بوده وهست! وقتی آفت وشکایت ما، خارج ازمسیرصحیح وگمراه بودن برخی حضرات مختلف است ،عقل ومنطق وغیرت وتدین وملیت و...حکم می کندکه باتمام احساساتمان بایستی حکومت راواداریم تاواگن کشوررا، به روی خط وریل بایسته وشایسته برگرداند. پیروزباشیدوشاد! خدانگهدار

  • reza

    وخداوند اسلام را آفرید تا نکبت را به گوشت وپوست خود احساس کنید وخداوند اسلام را آفرید تا ابرسرمایه دار ها سرزمین شما را غارت کنند وشما دعا بخوانید وشکرخدای گوئید به نان خشک آغشته برخون که میخورید وخداوند اسلام را آفرید تا بچه بازی را با آیات شریفه قانونی جلوه دهند وازدواج با فرزند خوانده را مجاز گردانند وخداوند اسلام را آفرید تا گنبد امامان را طلا کنند و ملت را به حیلت؛ با فقر و نکبت هم خو ونهادینه سازند و....که خلیج فارس را خلیج عربی نامگذاری کنند که تخم تفکرانسانی وبشروستانه را بخشکانند . .....تا با مدرک وبورسیه های جعلی آدم های کؤدن وخرفت که فرق پمپ بنزین و امامزاده را نمی دانند کشورت را نمایندگی کنند و....که خواهرت را ساعتی ۵۰ هزارتومن اجاره بدی به اسم صیغهء اسلامی... و....که فقط طی دو سال ۷۰۰ میلیارد دلار ازپول نفت ملت هاپولی بشه ؛آب از آب تکان نخوره ... و خداوند اسلام را آفرید تا بهترین فرزندان خلق با اهرم شکنجه؛ اعدام ؛ اعتیاد وفحشا وبیکاری پودر بشن و همزمان عده ای مسلمان خدا دوست دراروپا امریکا کانادا به خوشگذرانی وسرمایه گذاری های نجومی بپردازند وخداوند اسلام را آفرید که با وجود ثروت های کلان ؛حقوق بیکاری ؛ درمانی ؛ بازنشتگی وتعطیات سالیانه ؛ وحق آزادی بیان وعقیده ازتو سلب گردد. وخداوند اسلام را آفرید تا شاهد اشک واندوه مادران وفرزندانی باشی که سرنوشتی جزمرگ وناکامی ندارند. وخداوند ایرانی را آفرید که دراین وادی وحشت وتهدید ونابودی گزینهء تماشا را وافتخار به گذشته را روزمره نشخوار کند و....خداوند ازفرط درماندگی خود کشی کرد .... وانسان آرمانخواه وآزاده همچنان درپی مبارزهء بی امان بین جهل وتاریکی ست... ما به ساحل آگاهی وآرامش می رسیم اگر...آستین همت بالا زنیم... من چه گویم یک رگم هشیار نیست شرح آن یاری که او را یار نیست شرح این هجران و این خون جگر این زمان بگذار تا وقت دگر

  • ناظر

    برادران برای حفظ موقعیت خود بهتر دیده اند که دور زنان را خط بکشند ، چرا مراجع عظام تقلید کثر الله امثالهم کمین کرده اند تا زنی بدون اجازه آنان قدمی بر ندارد . آنان از خود خدا شنیده اند که جای زن فقط در بستر است و آشپزخانه ، آنهم اگر اوپن نباشد .