ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بوکوحرام ۴۰ پسر و مرد جوان را ربود

شبه‌نظامیان بوکوحرام با حمله به یک روستا مالاری تمام پسران و مردان جوان این روستا را ربودند. بوکوحرام معمولا از این افراد به عنوان سرباز استفاده می‌کند.

شبه‌نظامیان بوکوحرام با حمله به روستای مالاری در نیجریه، تمام پسران و مردان جوان این روستا را ربودند.

از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون حدود ۱۳ هزار تن در جنگ داخلی نیجریه کشته شده‌اند

حمله به این روستای دورافتاده در شمال شرق نیجریه، شب سال نو ۲۰۱۵ صورت گرفته و اکنون بازتاب رسانه‌ای یافته است. روستائیان مالاری که پس از این حمله فرار کرده‌اند و خود را به شهر مایدوگوری رسانده‌اند، خبر این آدم‌ربایی اخیر بوکوحرام را به جهان بیرون رساندند.

محمد زرامی از اهالی این روستا به خبرگزاری رویترز گفت که مردان مسلح سوار بر وانت حدود هشت شب(به وقت محلی) چهارشنبه ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴، به روستای مالاری هجوم آوردند: «آن‌ها سپس ۴۰ پسر جوان بین سنین ۱۵ تا ۲۳ را جدا کردند و بردند. اکنون در روستای ما هیچ مرد جوانی وجود ندارد.»

پیکارجویان سپس مردان جوان را به مناطق جنگلی سامبیسا در نزدیکی روستای مالاری منتقل کرده‌اند؛ این جنگل‌ها از پایگاه‌های نظامی اسلام‌گرایان نیجریه است. روستای مالاری در ۲۰ کیلومتری سامبیسا و نزدیک به شهر گوازاست که در ژوئن ۲۰۱۴ به تصرف شبه‌نظامیان بوکوحرام درآمد و به گفته این گروه اکنون بخشی از «خلافت بوکوحرام» است.

دو پسر و سه برادرزاده محمد زرامی در میان ربوده‌شدگان هستند؛ او به رویترز می‌گوید: «از آن‌ها به عنوان سرباز استفاده خواهند کرد.»

«هنگامی که ما خبر ربوده شدن ۴۰ پسر در مالاری را شنیدیم، فوراً روستای خود را ترک کردیم»؛ این را آلاراما باباگونی می‌گوید که ساکن روستای مجاور به مالاری است.

ارتش پیاده نظام از پسران ربوده‌شده

بوکوحرام پسران بالاتر از ۱۰ سال و مردان جوان را در طی یورش به روستاهای منطقه می‌رباید و از آن‌ها به عنوان سپر انسانی و سرباز پیاده‌نظام با هدف ایجاد دولتی اسلامی در شمال نیجریه استفاده می‌کند.

در آوریل سال ۲۰۱۴، بوکوحرام حدود ۲۷۹ دختربچه را از یک مدرسه شبانه‌روزی در شهر چیبوک استان بورنو ربود. تعدادی از این گروگان‌ها توانستند در روزهای نخستین فرار کنند اما ‌‌نهایت بوکوحرام ۲۱۹ تن از این کودکان را زندانی خود کرد.

گروه اسلام‌گرای بوکوحرام که معمولاً کودکان پسر را برده جنگی می‌کنند، از دختران ربوده شده به عنوان برده جنسی استفاده می‌کنند.

در سال ۲۰۱۴ ارتش نیجریه برای آزادکردن دختران ربوده شده با بوکوحرام وارد مذاکره شد و آتش‌بس اعلام کرد اما این آتش‌بس توسط این گروه به رسمیت شناخته نشد.

ابوبکر شکائو، رهبر گروه بوکوحرام، در یک نوار ویدئویی که شامگاه جمعه ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴ منتشر شد، اعلام کرد که دختران ربوده شده توسط این گروه مسلمان شده‌اند و به عقد مردان این گروه درآمده‌اند.

حملات بوکوحرام در سال ۲۰۱۴، دوهزار نفر تلفات جانی داشته و از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون حدود ۱۳ هزار تن در جنگ داخلی نیجریه کشته شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.