ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت ارتباطات: اختلال در اينستاگرام ارتباطی با فيلترينگ ندارد

وزارت ارتباطات می‌گوید اختلالاتی که در روزهای اخير در اينستاگرام رخ داده، اختلال موقت شبکه‌ای است که در هر يک از شبک‌های اجتماعی ديگر نيز امکان وقوع دارد.

به دنبال بروز اختلال در اينستاگرام، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ايران اعلام کرد که اختلالات با فيلترينگ هوشمند اين شبکه اجتماعی موبايلی «ارتباطی ندارد.»

طرح «فيلترينگ هوشمند» را پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهيد بهشتی و سازمان تبليغات اسلامی انجام داده‌اند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ايرنا، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات گفته که «سامانه پالايش هوشمند که از مدتی پيش به منظور صيانت فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی شده، تاکنون مطابق انتظار عمل کرده و هيچ‌گونه اختلالی نداشته است.»

فيلترينگ هوشمند، سيستمی‌ است که به‌جای فيلتر کردن تمام يک وب‌سايت بر روی اينترنت، به فيلتر بخش‌ها و صفحات به‌زعم مراجع قضايی ايران «نامطلوب» می‌پردازد.

اجرای طرح «فيلترينگ هوشمند» هفته گذشته برای نخستين‌بار از شبکه اجتماعی اينستاگرام آغاز شد.

به گفته وزارت ارتباطات، اختلالاتی که در روزهای اخير در اينستاگرام رخ داده، «اختلال موقت شبکه‌ای بين شبکه ارتباطی ايران و CDNهای اين شبکه اجتماعی بوده که در هر يک از شبکه های اجتماعی ديگر نيز امکان وقوع دارد و هيچ ارتباطی به سامانه پالايش هوشمند نداشته است.»
محمود واعظی وزير ارتباطات ايران هم گفته که فاز اول اجرای فيلترينگ هوشمند با امکان محدودسازی «صفحات مجرمانه» از شبکه اينستاگرام آغاز شده و ارزيابی‌ها «نشان از موفقيت اين طرح طی چند روز گذشته دارد.»

اما خبرگزاری تسنيم گزارش داده از زمانی‌که اين شبکه مورد «پالايش» قرار گرفته، «سرعت آپلود محتوا بسيار پايين آمده و اختلالات اينستاگرام بالا رفته است.»

طرح «فيلترينگ هوشمند» با همکاری مشترک پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهيد بهشتی و سازمان تبليغات اسلامی (مؤسسه اطلاع‌رسانی تبيان) در چندين مرکز داخل کشور راه‌اندازی شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.