ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لبنان برای سفر سوری‌ها شرط ویزا گذاشت

از ۵ ژانویه، شهروندان سوری باید با روادید وارد لبنان شوند. ویزا برای سفرهای تجاری، توریستی و یا بیماران تحت درمان صادر می‌شود. یک میلیون آواره سوری در لبنان به سر می‌برند.

از ۵ ژانویه، شهروندان سوری باید با روادید وارد لبنان شوند. ویزا برای سفرهای تجاری، توریستی و یا بیماران تحت درمان صادر می‌شود. یک میلیون آواره سوری در لبنان به سر می‌برند.

تا کنون بیش از یک میلیون آواره سوری به لبنان گریخته‌اند

ژنرال عباس ابراهیم، رئیس سرویس امنیتی لبنان می‌گوید این کشور با پنج میلیون جمعیت نمی‌تواند بیش از این پذیرای خیل آوارگان سوری باشد. هدف مقامات لبنانی از شرط ویزا، جلوگیری از سیل جنگ‌زدگان بیشتر به این کشور است. دولت لبنان در سال گذشته نیز کوشیده بود شمار سوری‌ها را محدود سازد.

تا کنون بیش از یک میلیون آواره سوری به لبنان گریخته‌اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده که با کلیت این تصمیم تفاهم دارد؛ اما باید مشخص شود که هیچ یک از شهروندان سوری در خطر، بر اساس مقررات تازه به کشورشان بازگردانده نخواهند شد.

این کمیساریا پیشتر از کشورهای ثروتمند خواسته است که پذیرای تعداد بیشتری از پناهجویان و جنگزدگان سوری باشند تا فشار موجود بر همسایگان سوریه از جمله اردن و لبنان کاهش یابد.

تلاش داعش برای رخنه در لبنان

به موازات تصمیم دولت لبنان، نبرد سنگینی میان جبهه النصره و نظامیان سوری و لبنانی در ناحیه مرزی قلمون روی داد که جان ۱۵ شبه‌نظامی اسلامگرا، ۳ عضو حزب‌الله و ۵ سرباز سوری را گرفت. بلندی‌های قلمون در مرز شرقی لبنان و سوریه قراردارند.

ژنرال ابراهیم به رویترز گفته است نیروهای داعش در تلاش‌اند با رخنه به جناح‌های شرقی کوه قلمون، مواضع خود در نزدیکی روستاهای مرزی لبنان را تحکیم کنند. چنین امری موجب نگرانی جدی لبنان است که همچنان از آسیب‌های جنگ داخلی و فرقه‌ای خود در فاصله سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ رنج می‌برد.

به گفته ابراهیم، داعش تعداد نیروهای خود در اطراف کوه قلمون را از ۷۰۰ نفر به ۱۰۰۰ نفر افزایش داده است.

شبه‌نظامیان "جبهه النصره" تاکنون چند مرتبه به پاسگاه‌های مرزی لبنان حمله کرده‌اند. در تابستان ۲۰۱۴ آنها با یورش به شهر عرسال، ۸ نظامی لبنانی را کشته و ۱۶ مامور دیگر را گروگان گرفتند.

این یورش در واکنش به دستگیری احمد جمعه یکی از فرماندهان النصره توسط دستگاه امنیتی لبنان صورت گرفت.

رویارویی‌های مسلحانه در مناطق مرزی لبنان، عمدتا میان حزب‌الله و جبهه النصره صورت می‌گیرد. حزب‌الله، از نیروهای اسد در جنگ داخلی سوریه پشتیبانی می‌کند.

شهر سنی‌نشین عرسال از جمله مناطقی است که مخالفان اسد در آن پناه می‌گیرند. نیروی هوایی سوریه بارها این شهر و حومه آن را بمباران کرده است. درگیری مسلحانه میان موافقان و مخالفان اسد به شهر طرابلس در لبنان نیز کشیده شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.