ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شش پیکارجو در حمله پهپاد‌های آمریکایی در پاکستان کشته‌شدند

مقامات اطلاعاتی پاکستان گفته‌اند اين حملات در ادامه عملیات تلافی‌جويانه ارتش برای سرکوب پيکارجويان بود. پهپاد‌های آمريکايی در دوره اوباما حدود۳۵۰حمله در پاکستان انجام داده‌اند.

شش شبه‌نظامی اسلام‌گرا درشمال غربی پاکستان در حمله‌ هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) آمریکا کشته شدند.

حمله پهپادهای آمریکایی به دو اردوگاه طالبان خساراتی وارد کرد و بین شش تا نه تن را کشت

به گزارش رویترز، دست‌کم شش شبه‌نظامی مظنون به عضویت در طالبان، یکشنبه چهارم ژوئیه درحمله‌ هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در شمال غرب پاکستان کشته شدند.

مقام‌های اطلاعاتی پاکستان گفتند که این حملات برای تقویت سرکوب پیکارجویان طالبان طرح‌ریزی شده‌اند.‌

به گفته‌ مقامات رسمی پاکستان، این حمله که در وزیرستان شمالی نزدیک مرز افغانستان صورت گرفت، به دو اردوگاه طالبان خساراتی وارد کرد و بین شش تا نه کشته برجا گذاشت.

حملات تلافی‌جویانه اخیر ارتش پاکستان، پاسخی است به حمله‌ ماه گذشته طالبان به مدرسه‌ای در پیشاور که به کشته‌شدن ۱۳۲ کودک منجر شد. پاکستان می‌گوید این حمله یکی از فاجعه آمیزترین حملات در تاریخ این کشور بوده است.

با توجه به رأی این هفته درباره‌ اصلاح قانون اساسی، قانون‌گذاران اجازه می‌دهند تا مظنونان شبه‌نظامی در دادگاه‌های نظامی محاکمه شوند.

این در حالی است که فعالان حقوق بشر از محاکمه پیکار‌جویان مسلح در دادگاه‌های نظامی ابراز نگرانی کرده‌اند و می‌گویند که دادگاه‌های غیرنظامی پاکستان «بی‌اندازه فاسدند.»

پاکستان پیش‌تر حملات هواپیماهای بدون سرنشین را به عنوان نقض حاکمیت ملی خود محکوم کرده بود. حملات این هواپیماها در شش ماه اول سال ۲۰۱۴ و در جریان مذاکرات صلح پاکستان با طالبان متوقف شده بود.

با این حال از ماه ژوئن سال گذشته و همزمان با حملات پاکستان به طالبان، عملیات این هواپیماها از سرگرفته شد.

آمارهای تکان‌دهنده از پرواز پهپادها

گفتنی است که بر اساس آمارهای «بنیاد آمریکای نوین»، در زمان ریاست‌جمهوری جرج دبلیو بوش حملات پهپادهای سیا اغلب در پاکستان صورت می‌گرفت (۴۵مورد ثبت‌شده) و تنها یک‌ بار پهپادهای آمریکایی به یمن حمله کردند.

اما از زمان سر کار آمدن اوباما، تاکنون ۳۳۵ حمله از سوی پهپادهای آمریکایی به پاکستان صورت گرفته و ۱۰۸حمله پهپادهای سیا نیز در یمن به ثبت رسیده‌ است.

بر اساس این آمار، حملات پهپادهای آمریکایی در پاکستان تا اردیبهشت‌ماه امسال، به کشته‌شدن ۳۴۲۸ نفر از جمله ۳۰۷ غیرنظامی، ۲۷۸۷ شبه نظامی، و ۳۳۴ تن با هویت نامعلوم انجامیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.