ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همکار رسانه‌ای سعيد جليلی معاون سياسی صدا و سيمای ايران شد

پيمان جبلی که مدير رسانه‌ای دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی در دوران سعيد جليلی بوده به‌عنوان معاون سياسی صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران منصوب شد.

محمد سرافراز، رئيس سازمان صداوسيمای جمهوری اسلامی ايران، پيمان جبلی، مدير رسانه‌ای دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی در دوران سعيد جليلی را به‌عنوان معاون سياسی اين سازمان منصوب کرد.

پيمان جبلی معاون سياسی صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران شد.

خبرگزاری تسنيم، معاونت سياسی صدا و سيما را يکی از مهم‌ترين معاونت‌های اين سازمان دانسته که به گفته اين خبرگزاری «کسی تصور نمی‌کرد به اين زودی تغيير کند.»

جبلی جايگزين مجيد آخوندی در معاونت سياسی شده است.

پيمان جبلی پيش از اين مديريت شبکه العالم را برعهده داشته و پس از آن برای مدتی مدير رسانه‌ای دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی در دوران سعيد جليلی بود.

سعيد جليلی در دوره رياست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور پيشين ايران، دبير شورای عالی امنيت ملی و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای بود. وی در رقابت‌های انتخاباتی رياست‌جمهوری ايران که سال گذشته برگزار شد، يکی از نامزدها بود که با شعار «حيات طيبه» در انتخابات شرکت و چهار ميليون رأی کسب کرد.

پيمان جبلی فارغ‌التحصيل دانشگاه امام صادق و سفير پيشين ايران در تونس نيز بوده است.

سردبير خبر شبکه دوم سيما، مديرکل اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مديرکل اخبار شبکه العالم و مدير دفتر شبکه العالم در بيروت از ديگر سوابق کاری جبلی به‌شمار می‌آيد.

سايت خبری تابناک از مجيد آخوندی، معاون سياسی پيشين صدا و سيما به‌عنوان «يکی از با نفوذترين» افراد اين سازمان نام برده که «مديريت گروه سياسی تمامی شبکه‌ها به دست وی انتخاب می‌شد و رئيس خبر سيما و واحد مرکزی خبر نيز از او دستور می‌گرفت و علاوه بر اين‌ها باشگاه خبرنگاران نيز در اختيارش بود.»

به گفته تابناک «آنچه تحت عنوان خبر بر روی آنتن راديو و تلويزيون می‌رفت، در يد اختيار مجيد آخوندی بود؛ مردی که علاقه چندانی به ديده شدن نداشت اما آثار تصميمات او و همکارانش کاملاً نمايان بود.»

اين سايت خبری از حوزه خبر به‌عنوان «بزرگ‌ترين پاشنه آشيل» صدا و سيما ياد کرده و افزوده که از پيمان جبلی به عنوان «چهره‌ای خوشنام» ياد می‌شود که «مأموريتی دشوار را پيش رو دارد و آن هم افزايش اعتماد مخاطب داخلی به بخش‌های خبری داخلی و تغيير عميق مدل‌های اطلاع‌رسانی است.»

عملکرد صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران که تنها راديو و تلويزيون در اين کشور به‌شمار می‌آيد، همواره مورد انتقاد قرار داشته است. به‌تازگی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نيز صدا و سيما را متهم کرد که «علائم تفرقه پخش می‌کند.»

هاشمی رفسنجانی هفته گذشته در سخنرانی خود در دانشگاه تهران گفت: «انقلاب ما انقلاب رحمت بود. در واقع به‌وجود آوردن تفرقه خدمت به انقلاب و کشور نيست و تفرقه ايجاد کردن ضد اسلام است. اين روزها چقدر از صدا و سيما علائم تفرقه پخش می‌شود و چيزهايی را به خورد مردم می‌دهيم که نبوده و اين تفرقه‌ها خدمت به کشور و انقلاب نيست.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.