ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اعتبارات یارانه جایگزین کسری درآمد نفت می‌شوند»

تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی را برای جبران کاهش در‌آمدهای نفتی آماده کرده‌اند. طبق این طرح یارانه نقدی ۳۰ درصد از خانوارهای دهک‌های بالا متوقف می‌شود.

تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی را برای جبران کاهش در‌آمدهای نفتی آماده کرده‌اند. طبق این طرح یارانه نقدی ۳۰ درصد از خانوارهای دهک‌های بالا متوقف می‌شود.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران از بررسی طرحی برای حذف ۳۰درصد از یارانه‌بگیران خبر داد. مهدی موسوی‌نژاد، روز یکشنبه ۱۴ دی به خبرگزاری «تسنیم» گفت با توقف پرداخت یارانه نقدی خانوارهای دهک‌های بالا، می‌توان بخش قابل توجهی از کاهش درآمدهای نفتی را جبران کرد.

موسوی‌نژاد عنوان کرده که بهتر است دولت این طرح را به دور از مسائل سیاسی و حاشیه‌ای بررسی کند تا با صرفه‌جویی ۵۰ هزار میلیارد تومانی، میزان قابل توجهی از کاهش درآمد نفت را جبران کند.

نماینده دشتستان افزوده که دولت می‌تواند به جای کنترل حساب‌های بانکی افراد، دهک‌های بالا را از طریق قبض‌های آب، برق و گاز مصرفی تشخیص دهد.

ادامه پرداخت یارانه‌های نقدی به شیوه کنونی و ریسک حذف گروه‌هایی از یارانه‌بگیران، از بحث‌های جدی در دولت یازدهم است. اصلاح رویه پرداخت یارانه نقدی از شعارهای دولت روحانی بوده و حتی تبصره‌ای در قانون بودجه ۹۳ برای حذف گروه‌های پردرآمد از فهرست دریافت‌کنندگان گنجانده شده که تاکنون اجرا نشده است.

حسن روحانی در همایش اقتصاد ایران تاکید کرد ۵۰درصد افراد غیرنیازمند به راحتی شناسایی می‌شوند اما تشخیص ۵۰درصد باقی‌مانده کار سختی است. روحانی گفت ما یک سیستم اطلاعاتی جامع از ۸۰ میلیون ایرانی نداریم ودولت به دلیل نگرانی از بروز بی‌عدالتی، حاضر به چنین ریسکی نیست.

روحانی حتی توقف پرداخت یارانه نقدی به ایرانیان مقیم خارج را نیز نادرست خواند و گفت که بسیاری از آنها کارگر و دانشجو و بیمار هستند. او قبلا نیز شناسایی دهک‌های بالا را مستلزم "سرک کشیدن به اموال مردم" دانسته بود.

شناسایی دهک‌های درآمدی، به علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی سپرده شده است. ربیعی اخیرا از دهک‌بندی کم‌درآمدها خبر داد.

دولت روحانی در اجرای طرح "خوداظهاری" و انصراف از دریافت یارانه نقدی نیز ناکام ماند. طبق اعلام سخنگوی دولت تنها ۲ میلیون و ۴۰۰هزار نفر از یارانه‌ها انصراف دادند و ۷۳ میلیون نفر دوباره برای دریافت یارانه ثبت‌نام کردند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی در بهار ۱۳۹۳ گفته بود در ۲۲ هر برج، دغدغه پرداخت یارانه را داریم. به تاکید او، در بهمن سال ۱۳۹۲ به ۷۷ میلیون و ۳۴۴ هزار نفر یارانه پرداخت شد که این میزان از جمعیت رسمی ایران بیشتر بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    کم کم دارند زمینه را برای قطع کامل این چندر غاز یارانه آماده میکنند . یکی نیست به این نمایندگان از خدا بی خبر بگوید چرا یک طرح ارائه نمیکنید تا کمکهای بی دریغ و سخاوتمندانه حکومت ننگین جمهوری اسلامی به کشورهای سوریه و عراق و لبنان و گروهک حزب الله و دیگر گروهکهای تروریستی ضد مردمی را به طور کامل قطع کرده و پول آن را صرف بهداشت و عمران و آبادانی کشور خودمان کنیم .