ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله ارتش لیبی به کشتی نفتکش یونانی

هواپیمای جنگی ارتش لیبی کشتی تانکر نفتی متعلق به یونان را مورد حمله قرار داد. در این حمله دو خدمه تانکر نفتی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

هواپیمای جنگی ارتش لیبی کشتی تانکر نفتی متعلق به یونان را مورد حمله قرار داد. در این حمله دو خدمه تانکر نفتی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

نفت‌کش «آروو» حامل ۱۲۶۰۰ تن سوخت بوده که خسارت وارده به این کشتی و به محیط اطراف هنوز به صورت دقیق ارزیابی نشده است.

این حمله یکشبه ۱۵ دی ماه اتفاق افتاد و کارکنان کشتی یونانی در زمان حمله نتوانستند هواپیمای حمله‌کننده را شناسایی کنند اما ارتش لیبی مسئولیت حمله را به عهده گرفت.

وزارت امور خارجه یونان گفت حمله هوایی به تانکر نفتکش (Araevo) توسط هواپیمایی جنگی صورت گرفته است. تانکر «آروو»، متعلق به یونان، توسط شرکت ملی نفت لیبی اجاره شده بود و با پرچم لیبی در آب‌های بندر درنه لیبی حرکت می‌کرد.

سه سال پس از سقوط معمر قذافی، لیبی همچنان میدان جنگ قدرت بین دو جناح رقیب از شورشیان سابق است که هر دو گروه توسط ناتو حمایت می‌شدند. این دو گروه دو دولت موازی ایجاد کرده‌اند و دولت‌های آن‌ها به ویژه در کنترل اقتصاد نفتی لیبی با هم رقابت می‌کنند.

حمله‌کنندگان گفته‌اند که به کشتی یونانی هشدار داده شده بود که وارد آب‌های بندر درنه نشود. به ادعای حمله‌کنندگان این کشتی در حال انتقال شبه‌نظامیان اسلامگرا به بندر درنة بوده است.

بندر درنه یکی از ثروتمندترین مناطق لیبی و پایگاهی برای افراط‌گرایان اسلامی است که پیش از این وفاداری خود را به گروه «دولت اسلامی» (داعش) متعهد شده‌اند. این گروه‌های شبه‌نظامی پس از سقوط دولت معمر قذافی، در لیبی قدرت گرفته‌اند.

وزارت امور خارجه یونان این حمله را «بزدلانه» خوانده و آن را محکوم کرد. سخنگوی این وزارت خواستار شناسایی و مجازات عاملان شد و برای خانواده قربانیان این حمله غرامت خواست.

قربانی‌های این حمله یک خدمه شهروند یونان و یک رومانیایی اعلام شدند. از ۲۶ نفر خدمه «آروو»، ۲۱ نفر فیلیپینی، سه یونانی و دو نفر رومانیایی بودند.

نفتکش «آروو» حامل ۱۲۶۰۰ تن سوخت بوده که خسارت وارده به این کشتی و به محیط اطراف هنوز به صورت دقیق ارزیابی نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.