ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی صدها راننده شرکت واحد در تهران

صدها راننده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مقابل شورای این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. مسئولان وعده مسکن به آن‌ها داده بودند اما با گذشت سال‌ها این وعده عملی نشده است.

تعداد زیادی از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در اعتراض به عمل نکردن مسئولان به تعهدات خود در مورد تهیه مسکن، در مقابل ساختمان شورای این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع اعتراضی ۲۰۰ کارگر شرکت واحد در تهران در سوم آذرماه سال جاری

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) این تجمع صبح روز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه برگزار شد و کارگران در اعتراض به دريافت نکردن تسهيلاتی که قرار بود در سال‌های گذشته بابت خريد مسکن به آنان پرداخت شود، در مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند.

برخی از منابع مخالف جمهوری اسلامی ایران تعداد تجمع‌کنندگان را بيش از ۴۰۰ نفر عنوان کرده‌ و نوشته‌اند معترضان فریاد می‌زدند «مشکل ما را حل کن».

يکی از رانندگان معترض به ايلنا گفته است که در سال‌های پايانی دهه ۸۰ خورشیدی، با موافقت شهرداری مبلغ ۷۵ ميليارد تومان از محل فروش زمين‌های مازاد شرکت واحد برای تهيه مسکن مناسب به کارگران شرکت واحد اختصاص يافت و از ابتدا قرار شد اين مبلغ به صورت بلاعوض برای تهيه مسکن به کارگرانداده شود اما در زمان مديريت پيشين شرکت واحد، اين مبلغ به دليل وجود برخی تبعيض‌ها درست در ميان کارگران توزيع نشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در سایت خود نوشته است، در پی فشار اعتراضات و اعتصابات گسترده کارگری شرکت واحد در سال ۱۳۸۴، مسئولان و مقامات مربوط مجبور شدند برای کاهش اعتراضات و نارضايتی‌های کارگری اقدامات نيم‌بندی را برای حل مشکل مسکن کارگران انجام دهند. بر اين اساس تصویب شد تا مقداری از زمين‌های مرغوب مازاد شرکت واحد را به فروش رسانده و پول آن را در راه کمک به هزينه مسکن بخشی از کارگران هزينه نمايند.

به‌گفته سندیکای کارگران شرکت واحد، به دليل اين‌که اين اقدامات در هنگام اخراج و زندان بودن فعالان اصلی سنديکا انجام شد، مديريت وقت شرکت واحد «با سوء استفاده و با روشی ناعادلانه و با حيف و ميل کردن و پارتی‌بازی برای نور چشمی‌های خود»، اکثريت کارگران و رانندگان را از دريافت مبلغ حق کمک هزينه بلاعوض مسکن محروم کرد.

این کارگر معترض در ادامه سخنان خود به ایلنا گفته است: «نصف بيشتر کارگران نتوانستند از اين کمک‌ها استفاده کنند و امروز کارگران نمی‌دانند اين مبلغ کجا هزينه شده است.»

کسانی که مبلغ کمک را تحت عنوان تعاونی‌های مسکن شرکت واحد دريافت کردند نیز در تحويل مسکن با تأخير سه ساله روبه‌رو شدند.

رانندگان معترض می‌گویند بیشترین تسهیلات شامل کسانی شد که همراه با مديرعامل وقت به شرکت واحد آمده بودند و سابقه کمی داشتند یا بازنشسته و بازخرید شده بودند، در حالی که کارگران اصلی شرکت واحد از دريافت چنين کمکی محروم ماندند.

بخشی از خواسته‌های رانندگان راه‌اندازی پروژه مسکن سپيدار، واقع در انتهای فرديس کرج است. به‌گفته معترضان، پروژه‌های مسکن سپيدار دو و سه که برای کارگران شرکت واحد در نظر گرفته شده، تأخير دو ساله دارند و کارگران بيش از ۷۰ درصد از مبلغی را که بايد پرداخت می‌کردند هزينه کردند اما پروژه تنها ۴۰ درصد پيشرفت داشته و در حال حاضر نيز کار متوقف شده است.

آن‌ها همچنین به انتخابات تعاونی مسکن نیز اعتراض دارند و معتقدند که اعضای هيأت مديره اين تعاونی بايد توسط کارگران انتخاب شوند اما مديران شرکت واحد، خود هيأت مديره تعاونی مسکن را به عهده گرفته‌اند.

این دومین تجمع رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در دو ماه اخیر بود. پیش از این یک بار نیز در تاريخ سوم آذرماه سال جاری ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت واحد با تجمع در مقابل ساختمان شهرداری خواستار رسيدگی به اين مشکلات خود شده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.