ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران حمله مسلحانه به نشريه «شارلی ابدو» و «توهین به ادیان» را محکوم کرد

در پی حمله مسلحانه به دفتر نشريه «شارلی ابدو» در پاریس و کشته شدن ۱۲ نفر، سخنگوی وزارت خارجه ايران این حمله را محکوم کرد و «توهين به اديان و ارزش‌ها» را غیرقابل قبول خواند.

مرضيه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ايران حمله روز چهارشنبه مردان مسلح به دفتر نشريه «شارلی ابدو» در پاريس را محکوم کرد و در همین حال گفت «سوء‌استفاده از آزادی بيان» غیرقابل قبول است.

مرضيه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ايران: سوء‌استفاده از آزادی بيان و تندروی فکری و ترور شخصيت‌های مورد احترام اديان غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مرضيه افخم «سوء‌استفاده از آزادی بيان و تندروی فکری و ترور شخصيت‌های مورد احترام اديان و ملت‌ها، توهين به اديان الهی و ارزش‌ها و نمادهای مورد احترام اين اديان را محکوم و غيرقابل قبول دانست.»

چهارشنبه هفتم ژانويه / ۱۷ دی مردان مسلح نقاب‌دار وارد دفتر نشريه «شارلی ابدو» در پاریس شدند و در پی تيراندازی ۱۲ نفر از جمله چهار کاريکاتوريست نامدار فرانسه، شارب، کابو، ويلنوسکی و تينوس را کشتند.

سخنگوی وزارت خارجه ايران،  اين اقدام مسلحانه را «ادامه موج افراطی‌گری و خشونت‌طلبی فيزيکی و فکری بی‌سابقه‌ای» دانسته که طی يک دهه گذشته در سطح جهان «توسعه يافته است.»

به‌گفته افخم، «سياست‌های نادرست و برخوردهای دوگانه در مواجهه با خشونت‌ورزی و افراط‌گری باعث ترويج اين قبيل اقدامات و رفتارها شده است.»

«گزارشگران بدون مرز»، سازمان مدافع آزادی بیان و مطبوعات که مقرش در پاريس است نيز در بيانيه‌ای از هفتم ژانويه ۲۰۱۵ به‌عنوان «چهارشنبه سياه» در فرانسه ياد کرد.

کريستف دو لوار، دبير اول گزارشگران بدون مرز گفته است: «حمله با سلاح سنگين به رسانه‌ها همان نوع خشونتی است که ما در عراق و سومالی و يا پاکستان می‌بينيم.»

وی افزود: «آيا چنين حمله‌ای را در پاريس تصور می‌کرديم؟ کابوسی است که به واقعيت تبديل شد. اين حمله روز سياهی در تاريخ فرانسه است.»

حمله مردان مسلح به دفتر نشريه «شارلی ابدو» ساعتی پس از آن رخ داد که حساب توئيتری اين هفته‌نامه، تصوير ابوبکر بغدادی، رهبر گروه دولت اسلامی (داعش) را منتشر کرده بود. با اين حال هنوز روشن نيست که آيا اين حمله به انتشار اين تصوير ارتباط داشته باشد.

پليس فرانسه می‌گويد عمليات گسترده‌ای را برای بازداشت اين مردان مسلح آغاز کرده و در طول شب گذشته افراد زیادی را بازداشت کرده است.

در همین راستا، حميد مراد، ۱۸ ساله يکی از مظنونان حمله به مجله «شارلی ابدو» خود را تسليم پليس کرده است.

دو مظنون ديگر اين حادثه که دو برادر الجزايری‌تبار به نام‌های سعيد کواشی (۳۴ ساله) و شريف کواشی (۳۲ ساله) هستند، همچنان فراری هستند. اين دو مظنون تابعيت فرانسوی دارند.

رسانه‌های فرانسوی پيشتر به نقل از پليس از سعيد کواشی، شريف کواشی و حميد مراد به‌عنوان سه مظنون اين حمله نام برده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «سوء استفاده !! از آزادی بیان» -  منظورش کشیدن کاریکاتور - ، «توهین به ادیان الهی !!? و ارزش‌ها و نمادهای این ادیان» و «اقدام تروریستی علیه انسان‌های بی‌گناه !!» -  منظورش نه کاریکاتوریست - را محکوم کرد!!