ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ یک مأمور زن در تیراندازی به پلیس در پاریس

فردای روز حمله مسلحانه به دفتر نشریه «شارلی ابدو» مردی با سلاح خودکار در جنوب فرانسه به روی پلیس آتش گشود و یک مأمور زن را کشت.

در حالی که هنوز ۲۴ ساعت از حمله مسلحانه به دفتر نشریه فکاهی «شارلی ابدو» نگذشته است، مردی با سلاح خودکار در جنوب پاریس به روی پلیس آتش گشود و یک مأمور زن را کشت.

محل تیراندازی صبح روز پنج‌شنبه پاریس

بر اساس نخستین گزارش‌هایی که رسانه‌های فرانسه منتشر کرده‌اند، تیراندازی صبح روز پنج‌شنبه ۸ ژانويه / ۱۸ دی حدود ساعت ۸ صبح در بلوار پیر بروسولت و در ایستگاه مترو شاتیون مونتروژ رخ داده است.

یک مأمور پلیس زن منطقه مونتروژ بر اثر این تیراندازی به‌شدت مجروح شد و پس از گذشت ساعاتی جان سپرد. در این تیراندازی یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.

پس‌زمینه این رویداد یک تصادف خیابانی بوده که با نزدیک شدن پلیس از یک خودرو به روی آن‌ها آتش گشوده شد.

هفت نفر شاهد این حمله بوده‌اند و فرد مهاجم پس از تیراندازی گریخته است. یک نفر نیز توسط پلیس دستگیر شده است.

هنوز روشن نیست که این رویداد به حمله مسلحانه روز گذشته مربوط است یا خیر.

برنار کازُنو، وزیر کشور فرانسه، به محل وقوع حادثه رفته است.

از سوی دیگر بمبی در نزدیکی یک مسجد در «وییوفرانش سور سئون» در نزدیکی شهر لیون منفجر شده اما هنوز روشن نیست که آیا این اقدام تروریستی بوده است یا نه. در این انفجار  که ساعت شش صبح رخ داده به کسی آسیبی نرسیده است.

وزارت دادگستری فرانسه نیز اعلام کرد که شامگاه روز چهارشنبه به چند مکان عبادت مسلمان‌ها در «پورت لا نوول» واقع در منطقه «اُد» در جنوب فرانسه و  شهر «لو مان» در غرب فرانسه تیراندازی شد اما به کسی آسیبی نرسید.

در این گزارش که به روز می‌شود، در این‌باره بیشتر بخوانید: عزای عمومی در فرانسه؛ پلیس در جست‌و‌جوی مهاجمان

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Amirarsalan

    این حملات از طرف رژیم ایران و سپاه قدس برنامه ریزی شده تا با ایجاد رعب و وحشت مواضع نمایندگان اروپا خصوصا" فرانسه را در گروه 5+1 عوض کنه و آنها را با قول مبارزه با تروریست نروتر کنه. مسولین اصلی القاعده و برخی از رهبران داعش در ایران زندگی میکنند و مجبورند دستورات آنها را برای اجرا به افراد القاعده و داعش بدند