ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا آغاز شد

شانزدهمین جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵، از امروز در استرالیا آغاز شد. این بازی‌ها در ۲۲ روز، در پنج شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، بریزبن و نیوکاسل برگزار می‌شود.

شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵، از امروز جمعه ۱۹دی/ ۹ ژانویه تا ۱۱ بهمن ماه/ ۳۰ ژانویه که مصادف با تابستان نیم‌کره جنوبی است، در استرالیا آغاز شد. این بازی‌ها در ۲۲ روز، در پنج شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، بریزبن و نیوکاسل برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه این مسابقات در ملبورن برگزار شد و دیدار افتتاحیه بین استرالیای میزبان و کویت در ملبورن برگزار می‌شود. این رقابت‌ها با برگزاری فینال در سیدنی به پایان خواهد رسید. برای میزبانی این رقابت‌ها هیچ کشوری به جز استرالیا نامزد نشده بود.

مراسم افتتاحیه این مسابقات در ملبورن برگزار شد

در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، ۱۶ تیم استرالیا، ایران، ژاپن، کره‌ جنوبی، عربستان، ازبکستان، چین، کره شمالی، قطر، امارات، بحرین، عراق، اردن، فلسطین، کویت و عمان با هم رقابت خواهند کرد. این رقابت‌ها در ۴ گروه ۴ تیمی آغاز می‌شود و در ‌‌نهایت پس از برگزاری ۳۲ دیدار، قهرمان این دوره از مسابقات مشخص خواهد شد.

ژاپن مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها با چهار قهرمانی، پرافتخار‌ترین تیم این بازی‌هاست و ایران با سه قهرمانی پس از ژاپن و عربستان (با سه قهرمانی و سه نایب‌ قهرمانی) در رده سوم پرافتخار‌ترین‌ها قرار دارد. از آخرین قهرمانی ایران در این رقابت‌ها، ۳۹ سال می‌گذرد. سال ۱۹۷۶ در تهران، تیم ملی در بازی فینال با پیروزی مقابل کویت برای سومین بار پیاپی قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

در دوره‌‌های اخیر، ایران در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ با شکست در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات حذف شد و در سال ۲۰۰۴ سوم شد.

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در چهار گروه انجام می‌شود. در گروه A حضور استرالیا به عنوان میزبان و کره‌ جنوبی به عنوان یک تیم قدرتمند توجه‌ها را به خود معطوف کرده است. در این گروه کره‌ جنوبی و کویت سابقه قهرمانی در جام ملت‌ها را دارند و استرالیا در سومین حضورش در این رقابت‌ها به دنبال کسب اولین قهرمانی خود در آسیاست.

در گروه B ضعیف‌ترین تیم‌ها بر اساس وضعیت فعلی حضور دارند. ازبکستان، عربستان، چین و کره‌ شمالی در این دسته جای گرفته‌اند. تنها عربستان سابقه قهرمانی در جام ملت‌ها را دارد و چین نیز دو بار به فینال بازی‌ها رسیده است.

در گروه C، ایران باید به مصاف سه همسایه جنوبی خود امارات، قطر و بحرین برود. در این گروه فقط ایران سابقه قهرمانی در آسیا را داشته و امارات نیز حضور در فینال این رقابت‌ها را تجربه کرده است.

گروه D، متشکل از ژاپن، اردن، عراق و فلسطین است. ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در رقابت‌ با سه تیم عربی شرایطی مشابه ایران دارد و ژاپن و عراق سابقه قهرمانی در جام ملت‌ها را دارند.

«ایران شانس کمی در این بازی‌ها دارد»

نخستین بازی ایران در جام ملت‌های آسیا روز یک‌شنبه ۲۱ دی/ ۱۱ ژانویه انجام می‌شود. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران پس از ورود به شهر ملبورن در آستانه بازی روز یک‌شنبه در مقابل بحرین گفته است که با توجه به برنامه ضعیف آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا، این تیم شانس کمی برای قهرمانی در این رقابت‌ها دارد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا:‌ «ایران با فوتبال دفاعی که در جام جهانی ارائه داد نمی‌تواند در جام ملت‌های آسیا به قهرمانی برسد.»

او درباره بازی مقابل بحرین گفته بود: «ما منتظر بازی مقابل بحرین هستیم، اما در حال حاضر زمان استراحت و تمرین و آماده سازی ذهنی برای این بازی است.»

کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران، یکی از پرسابقه‌ترین مربیان حاضر در جام ملت‌های آسیا است. او در جام جهانی برزیل هم سرمربی تیم ایران بود.

در جام جهانی ۲۰۱۴، ایران یک مساوی و دو باخت به دست آورد. با این حال سرمربی تیم ایران از وضعیت آماده‌سازی تیم ملی پس از جام جهانی ناراضی است و گفته است: «ما پس از جام جهانی پیشرفتی نداشتیم، در حال حاضر وضعیت ما بدتر هم شده چرا که روند آماده‌سازی مناسبی نداشتیم، زمانی که شما با آماده‌سازی بد تیم، روی تیم قمار می‌کنید، شانس شما مثل گذشته دیگر زیاد نیست.»

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در تحلیل از وضعیت تیم ایران نوشته است:‌«ایران با فوتبال دفاعی که در جام جهانی ارائه داد نمی‌تواند در جام ملت‌های آسیا به قهرمانی برسد.»

با این حال سرمربی تیم ملی ایران درباره شرایط ایران در آستانه بازی با بحرین گفته است: «ما از نظر ذهنی آماده هستیم تا برای پیروزی در هر دیداری بجنگیم و در همه آن‌ها به پیروزی برسیم اما کاری که باید انجام دهیم این است که به دیدار بعدی‌مان فکر کنیم. می‌دانیم که اگر در دیدار نخست خوب نتیجه نگیریم، دیدار دومی برای ما وجود نخواهد داشت. این یک کار ساده است. باید روی دیدار با بحرین تمرکز کنیم. پس از آن روی دیدارهای بعدی هم همین کار را می‌کنیم.»

فوتبال ایران سال‌هاست که با فساد و بی‌اخلاقی در سطوح مختلف مواجه است. تبانی، رشوه و فساد مالی در مدیریت باشگاه‌های ایران از مهم‌ترین جنبه‌های فساد در فوتبال ایران است که از آن‌ها به عنوان دلایل شکست‌ و ناکارآمدی فوتبال در ایران یاد می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.