ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نه، این دیگر خدای من نیست

حسن یوسفی اشکوری - این الله دیگر الله من نیست و چنین اللهی به میزانی که «اکبر» است، گویا جانی تر و خشن تر است!

بار دیگر جنایت و قساوت و شرارت فاجعه آفرید و امروز (چهارشنبه ۷ ژانویه ۲۰۱۵) شماری از شهروندان و هنرمندان فرانسوی با رگبار گلوله چند تروریست مدعی مسلمانی به خون غلطیدند!

هر دم از این باغ بری می رسد/تلخ تر از تلخ تری می رسد! شگفتا! روزگاری بود که ندای «الله اکبر» هاتف قدسی آزادی و بانگ رهایی انسان از مثلث شوم «زر و زور و تزویر» بود، و از این رو زمانی که در هنگامه انقلاب ایران و حتی در همین چند سال قبل در اوج جنبش سبز، مردمان مسلمان وطن ما در فضای بسته استبدادی حاکم و در شرایط فقدان آزادی رسانه ها، در تاریکی شبها و از پشت بام خانه ها بانگ الله اکبر سر می دادند (و حتی غیر مذهبی های آزادیخواه نیز همراهی نشان می دادند)، بی دین و با دین، داخل و خارج، همه و همه، از آن بوی خوش زندگی و آزادی و رهایی و نفی قساوت و خشونت استشمام می کردند.

اما اکنون چه؟! دیری است که در فضای عمومی جهان و از جمله در سرزمین های اسلامی، اسلام به عنوان یک دین زیر سئوال رفته و مسلمانی دارد به نوعی اتهام تغییر معنا می دهد. اکنون در همه جا به نام اسلام و به نام دفاع از پیامبر و قرآن و ذیل شعار الله اکبر ترور و جنایت و قتل و کشتار و فاجعه صورت می گیرد. بی تعارف بگویم! دیگر اکنون نه تنها الله اکبر هیچ احساس ایمانی و انسانی در من بر نمی انگیزد، بلکه وقتی می شنوم که تروریست های جانی و ضد بشر مدعی مسلمانی با شعار الله اکبر جگر انسان مسلمان دیگر را از کالبد وی در سوریه در می آورند و با تمام وجود و احساس و حتی لذت الله اکبر می گویند، سرشاز از نفرت و بیزاری می شوم. یا زمانی که می شنوم تروریست های فاسد و پلید با شعار الله اکبر به محل کار یک نشریه (ولو این که خطایی اخلاقی مرتکب شده باشد) هجوم می برند و گروهی را به گلوله می بندند و عده ای را بی حساب می کشند، دیگر الله اکبر نیز با جنایت و قساوت آذین بسته شده است! و صد البته این الله دیگر الله من نیست و چنین اللهی به میزانی که «اکبر» است، گویا جانی تر و خشن تر است!

شگفت روزگاری است! از قضا سرکنگبین صفرا فزود!

لینک مطلب در تریبون زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    برادران به زمین وفادار بمانید و باور مدارید انان که با شما از امیدهای فرا زمینی سخن می گویند . اینان زهر نوشیده اند و رو به زوال پس بهل تا سر خویش گیرند و از زمین جدا شوند . روزگاری کفران خدا بزرگترین کفران بود اما خدا مرد و کفر گویان نیز بمردند .اکنون کفران زمین بزرگترین کفران است و اندیشه ان نا اندیشیدنی را بیش از معنای زمین پاس داشتن . " چنین گفت زرتشت " فردریک ویلهلم نیچه ترجمه داریوش اشوری

  • kevin

    اقای مسلمان به اصطلاح لیبرال اشکوری جان خدا وکیلی مگه خود پیامبر اسلام و یاران با وفایش کم ازاین کارهامی کردند؟ وقتی پیامبر اسلام به قدرت رسید آیا یادت رفته که دستور داد آن شاعری را که حجو و تمسخرش می کرد را در فتح مکه اگر بر پرده های خانه کعبه هم آویزان کند خود را از بین ببرند. خودت که داداش کلی روحانی کت شلواری هستی خودت که بهتر می دانی سروران و الهیدانان و تمامی مفسران دین شما بر پایه کاملا مستند گفته های پیامبر شما و  رفتار تایید شده انها توسط محمد هیچ مدارایی با کفر و  مخالف نداشتند. کلام مورد ستایش شما که عزیز  پر از آیه های  شمشیر بازی است؟ یادت رفته چطور ایران را فتح کردند. واقعا که خوشحالم که گروه داعش حقیقت اسلام ناب را بر جهان روشن می کنند.

  • روزبه

    به الله اکبر نه بگوید .  زنده باد آزادی  زنده باد برابری  زنده با حقوق بشر  زنده باد جمهوری.

  • حمید

    و دلیل و اثبات اینکه جیغ بنفش کشیدن مردم مسلمان (واقعأ میفرمایید؟) ما چه در زمان انقلاب (واقعأ میفرمایید؟) ایران و چه در زمان جنبش سبز (کدوم بقالی گوید که ماستش ترش است؟) بوی خوش زندگی و آزادی و رهایی و نفی قساوت و خشونت میداد کجاست؟ و آیا اشغال افغانستان و عراق توسط نیروهای متخاصم خارجی و فاجعه کشتار و کشتار براه انداختن مردم آن دو کشور بعد از آن توسط همان نیروها جنایت و قساوت و شرارت نبود؟ شگفت روزگاری نیست! که از قضا با همان دستی که دهی با همان آش خوروی!

  • Behrouz

    "چند تروریست مدعی مسلمانی"؟ نه داداش آنها مسلمان هستند و همان کاری را میکنند که مسلمانان در ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، سودان، لبنان، مصر، لیبی، الجزایر، نیجریه،......................میکنند. "با شعار الله اکبر به محل کار یک نشریه (ولو این که خطایی اخلاقی مرتکب شده باشد) هجوم می برند" داداش با "ولو...." خود را لو دادی.

  • Majid

    بی تعارف بگویم! حسن یوسفی اشکوری عزیز که نمیدانی داری چه میگویی! اگر مثقالی از قرآن و یا تورات و یا انجیل را مطالعه کرده بودی عزیز جان شاید و شاید پی میبردی که شیطان از بدو خلقت انسان همواره زیر اسم خالق خود و خالق انسان و خالق آنچه که در عالم بوده و هست و خواهد بود، که بطور مثال درفارسی خدا نامیمش و در زبان یهود الوهیم و در زبان عربی الله و یا رحمان، بشر را فریبانده و از درگاه خالق رانده و برادر کشی کرده و پیامبران را به کشتن داده و  هزاران هزار جنایات مخوف دیگر مرتکب شده و میشود!  حالا مگر شیطان آب توبه بسر ریخته که سرکار الله و یا اکبر توصیف  نمودن رحمان را مورد پرسش قرار داده اید؟ و با توجه اینکه تفاوت خود را مسلمان نامیدن و ایمان به خدا و روز جزا داشتن تفاوت از زمین تا آسمان است بناگاه شگفت زده نشویم در آنروز موعود که بسیاری از  مراجع دینی کشور خود را بطور مثال در صف مومنان نیابیم!  "اى فرزندان آدم، شيطان شما را نفريبد، چنانكه پدر و مادر [نخستين‏] شما را از بهشت آواره كرد و لباس آنان را از آنان بركند تا عورتشان را بر ايشان آشكار كند، او و همانندانش شما را از جايى كه شما آنان را نمى‏بينيد، مى‏بينند، ما شياطين را سرور نامؤمنان گردانده‏ايم‏" (آیه ۲۷ از سوره ۷ در قرآن)