ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برندگان گلدن گلوب معرفی شدند

در مراسم گلدن‌گلوب، دو فیلم «پسربچگی» و «هتل بزرگ بوداپست» برندگان اصلی بودند. «پسربچگی» بهترین فیلم درام سال معرفی شد و سه جایزه برد.

صبح امروز دوشنبه ۲۲ دی ماه/۱۲ ژانویه، منتقدان سینمایی آمریکا در هفتاد و دومین مراسم سالانه‌ اعطای جوایز سینمایی گلدن گلوب در شهر «بیورلی هیلز» لس‌آنجلس، برندگان خود را اعلام کردند. جوایز گلدن گلوب آغاز فصل جوایز سینمایی آمریکا و جهان است.

ریچارد لینکلیتر، کارگردان پسربچگی

در این مراسم که یکشنبه شب به وقت لس آنجلس برپا شد، دو فیلم «پسربچگی» و «هتل بزرگ بوداپست» برندگان اصلی بودند.

«پسربچگی» بهترین فیلم درام سال معرفی شد و سه جایزه برد. جایزه بهترین کارگردانی به «ریچارد لینکلیتر» کارگردان آن رسید و «پاتریشیا آرکت»، برنده جایزه بهترین هنرپیشه مکمل زن به دلیل بازی در فیلم پسربچگی شد.

این فیلم داستان زندگی یک کودک اهل تگزاس به نام میسون است که اِلار کولترین نقش او را در ۱۲ سال بازی کرده است. زندگی او از شش سالگی تا دوران بلوغ در این فیلم به نمایش درآمده است. لینکلیتر جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی را در جشنواره فیلم برلین به خاطر همین فیلم دریافت کرده بود.

همچنین فیلم «هتل بزرگ بوداپست»، بهترین فیلم سال در رشته کمدی یا موزیکال معرفی شد.

«هتل بزرگ بوداپست»، به کارگردانی وس اندرسون، یک فیلم فانتزی و سورئال است. گفته می‌شود که این فیلم با الهام از آثار اشتفان تسوایگ، نویسند اتریشی، ساخته شده است. داستان فیلم در فاصله زمانی جنگ جهانی اول و دوم می‌گذرد و در آن وصیت‌نامه زن مالک هتل بزرگ پوداپست دستمایه حوادث عجیب قرار می‌گیرد.

در مراسم گلدن گلوب امسال جایزه‌های دیگری هم اهدا شد. «ایمی آدامز» به خاطر فیلم «چشمان بزرگ»، جایزه بهترین هنرپیشه زن را فیلم‌های کمدی یا موزیکال گرفت. «چشمان بزرگ»، ماجرای زندگی یک نقاش زن در سال‌های دهه ۱۹۵۰ است که شوهرش مدعی است کارهای نقاشی او را کشیده است.

«جولیان مور» به خاطر فیلم «هنوز آلیس» برنده جایزه بهترین هنرپیشه زن شد. مور قبلا هفت بار نامزد دریافت این جایزه شده بود.

«ادی ردمین،» برای فیلم «تئوری همه چیز»، جایزه بهترین هنرپیشه مرد را گرفت. فیلنامه «تئوری همه چیز»، نوشته یوهان یوهانسونز هم به عنوان بهترین فیلنامه انتخاب شد. این فیلم داستان عشق فیزیکدان معروف، استیون هاوکینگ، در دوران جوانی به دختری به نام جین در دانشگاه کمبریج را روایت می‌کند.

«چطور اژد‌هایت را تربیت کن ۲» بهترین انیمیشن سال شد و فیلم روسی «لویاتان» بهترین فیلم خارجی سال معرفی شد. فیلم «لویاتان» جامعه امروز روسیه و فساد سیاسی و اخلاقی حاکم بر آن را نقد قرار می‌کند.

کوین اسپیسی هم سرانجام پس از هشت بار نامزد شدن برای جایزه گلدن گلوب، جایزه بهترین هنرپیشه را برای یک سریال تلویزیونی به نام «خانه کاغذی» گرفت.

حمایت از آزادی بیان در گلدن گلوب

در این مراسم جورج کلونی و هلن میرن در سخنانی حمایت خود را از آزادی بیان اعلام کردند و نسبت به حوادث اخیر پاریس واکنش نشان دادند.

جورج کلونی در مراسم گلدن گلوب گفت: من شارلی هستم.

جورج کلونی که در این مراسم جایزه یک عمر فعالیت هنری را دریافت کرد، تظاهرات روز گذشته در پاریس را فوق‌العاده خواند و با اشاره به حضور میلیونی مردم و سیاستمداران، سخنان خود را با «من شارلی هستم» به پایان برد.

تئو گینگما، رئیس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و برگزار کننده جایزه گلدن گلوپ هم گفت: «ما در کنار هم در مقابل هر نوع نقض آزادی بیان از کره شمالی تا پاریس می‌ایستیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.