ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همدست کولیبالی در ترور پاریس به سوریه گریخته است

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه ترکیه، حیات بومدین، همدست امدی کولیبالی در گروگان‌گیری پاریس قبل از عملیات تروریستی فرانسه را ترک کرده بود.

ترکیه می‌گوید بر اساس اطلاعاتی که به‌دست آورده، حیات بومدین، همدست امدی کولیبالی در گروگان‌گیری پاریس، قبل از عملیات تروریستی فرانسه را ترک کرده بود.

امدی کولیبالی (راست) و دوست و همدست‌اش حیات بومدین

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به خبرگزاری آناتولی گفت برپایه این اطلاعات، حیات بومدین ۲۶ ساله در دوم ژانویه از طریق مادرید به استانبول پرواز کرده و در ۸ ژانویه از ترکیه به سمت سوریه رفته است.

حمله تروریستی سعید و شریف کواشی به دفتر نشریه طنز «شارلی ابدو» روز چهارشنبه ۷ ژانویه انجام شد و جان ۱۲ نفر، از جمله چهار کارتونیست نامدار این نشریه را گرفت. فردای آن روز امدی کولیبالی یک مأمور پلیس زن را در پاریس کشت و گریخت. روز جمعه ۹ ژانویه پلیس رد برادران کواشی را یافت و پس از ۹ ساعت گروگان‌گیری در یک چاپخانه آن‌ها را از پا در آورد. در ظهر همان روز کولیبالی یک فروشگاه مواد غذایی یهودی را مورد حمله قرار داد و چندین نفر را به گروگان گرفت. در این حمله چهار یهودی کشته شدند و پس از گذشت چند ساعت، با حمله پلیس کولیبالی نیز کشته شد.

در آغاز گروگان‌گیری پاریس گفته می‌شد که حیات بومدین، دوست کولیبالی نیز در این عملیات شرکت دارد اما بعد معلوم شد که او در این حمله تروریستی نبوده و پلیس به دنبال اوست.

وزیر امور خارجه ترکیه افزوده است که حیات بومدین در روزهایی که در ترکیه بوده در یک هتل به‌سر برده است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های ترکیه، «میت»، سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه از روی علائم تلفن دستی بومدین متوجه شده‌اند که او در نزدیکی شهر آک‌چاکاله، واقع در جنوب ترکیه، از مرز گذشته و به سوریه وارد شده است. آن سوی مرز در کنترل «دولت اسلامی» (داعش) قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.