ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین در مراسم هفتادمین سال آزادی اردوگاه آشویتس شرکت نمی‌کند

۲۷ ژانویه هفتادمین سال آزادی اردوگاه مرگ آشویتس به دست نیروهای ارتش سرخ است. رئیس جمهور روسیه به این مراسم نمی‌رود. مناسبات روسیه و لهستان به خاطر کشمکش اوکراین شکراب است.

۲۷ ژانویه هفتادمین سالگرد آزادی اردوگاه مرگ آشویتس – بیرکنائو به دست نیروهای ارتش سرخ است. رئیس جمهور روسیه به این مراسم نمی‌رود. مناسبات روسیه و لهستان به خاطر کشمکش اوکراین شکراب است.

دیمیری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید ولادیمیر پوتین در مراسم یادبود هفتادمین سال آزاد سازی اردوگاه آدم‌سوزی آشویتس شرکت نمی‌کند. پسکوف گفته که دعوت‌نامه‌ای از سوی لهستان برای رئیس جمهور فرستاده نشده است.

روزنامه انگلیسی‌زبان «مسکو تایمز» می‌نویسد عدم حضور پوتین در مراسم یادشده، به ناخشنودی کرملین از مواضع لهستان در بحران اوکراین باز می‌گردد. لهستان منتقد جدی سیاست روسیه در اوکراین است و جانب غرب و ناتو را گرفته است.

یک سخنگوی موزه آشویتس- بیرکنائو اعلام کرده که این موزه به عنوان سازمان‌دهنده مراسم یادبود، کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اعضای «بنیاد آشویتس» را دعوت کرده که روسیه نیز جزء آنهاست. این سخنگو افزوده که دعوتنامه‌ای رسمی در این زمینه وجود ندارد و تنها در مورد مراسم به کشورها و اعضا اطلاع‌رسانی شده است.

بسیاری از کشورها مقامات ارشد از جمله نخست‌وزیران یا روسای جمهور را به مراسم می‌فرستند. احتمالا سفیر روسیه در ورشو، نمایندگی این کشور در مراسم یادبود را عهده‌دار می‌شود.

غیبت ولادیمیر پوتین از این مراسم از این رو اهمیت دارد که آزادسازی اردوگاه آشویتس به دست سربازان ارتش سرخ انجام گرفته است. او در شصتمین سال آزادسازی این اردوگاه در ده سال پیش حضور داشت.

اردوگاه مرگ آشویتس، بزرگترین اردوگاه کار اجباری آلمان نازی بود که پس از اشغال لهستان در حوالی شهر کراکائو ساخته شد. نازی‌ها نخستین کوره‌های آدم‌سوزی و اتاق‌های گاز را در این اردوگاه بنا کردند.

آشویتس در سال ۱۹۴۵ به دست نیروهای ارتش سرخ شوروی آزاد شد. در این اردوگاه حدود یک میلیون و پانصد هزار یهودی، کمونیست، سوسیالیست، روشنفکر، کولی و یا همجنس‌گرا کشته شدند.

بر سر در ورودی این اردوگاه نوشته بودند Arbeit macht frei؛ یعنی کار موجب رستگاری است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    و جالب اینکه حال کمونیست ها و سوسیالیست ها با مسلمانها که خواهان آشویتس اسلامی « خیبر، خیبر یا یهود» هستند, متحد شده اند.