ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ورزش و جوانان هند خواهان شفای دگرباشان جنسی شد

رامش تاوادکار قصد داشت برای شفای همجنسگرایان و تراجنسیتی‌ها یک مرکز تربیتی بسازد. اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی بالا گرفت و او مجبور به استعفا شد.

رامش تاوادکار، وزیر ورزش و جوانان هند به خاطر اظهارات همجنسگراستیزانه‌اش موجی از اعتراض‌ در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و سرانجام مجبور به استعفا شد.

رامش تاوادکار، وزیری که به خاطر سخنان ضد دگرباشان جنسی مجبور به استعفا شد

تاوادکار دوشنبه ۱۲ ژانویه در ایالت گوآ گفته بود که همجنسگرایان و تراجنسیتی‌ها با معتادان به الکل قابل مقایسه‌اند و همانطور که اعتیاد به الکل را می‌توان درمان کرد، همجنسگرایی هم قابل درمان است.

رسانه‌های هند گزارش داده‌اند که وزیر ورزش و جوانان هند در همایشی که در ایالت گوآ برگزار شده بود، خطاب به دگرباشان جنسی گفته است: «برای شما یک مرکز درمانی می‌سازیم و شفایتان می‌دهیم.»

او گفته بود دگرباشان جنسی را می‌بایست به اردوگاه‌های تربیتی ویژه‌ای فرستاد و با کمک دارو گرایش جنسی آن‌ها را تغییر داد.

سخنان وزیر ورزش و جوانان در این همایش به بحث‌هایی در شبکه‌های اجتماعی دامن زد. بارکها دوت، یک روزنامه‌نگار هندی در توئیتر نوشت: «آقای وزیر آنچه که می‌بایست تصحیح و درمان شود، گرایش جنسی همجنسگرایان نیست. گفته‌ها و طرز فکر شماست.»

پریانکا شاتورودی، سخنگوی حزب گنگره هند (INC) نیز از گفته‌‌ها وزیر ورزش و جوانان هند در ضدیت با دگرباشان جنسی، سخت انتقاد کرده. او این سخنان را «بیمارگونه» خوانده است.

وزیر ورزش و جوانان هند روز سه‌شنبه، ۱۳ ژانویه در گفت‌و‌گویی که «وال استریت ژورنال» با او انجام داد ادعا کرد که سخنان در همایش ایالت گوآ  بد فهمیده شده‌اند.

حزب ملی‌گرای هندو هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که به هیچ‌وجه قصد ندارد اردوگاه تربیتی برای دگرباشان جنسی بسازد.

رامش تاوادکار به حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) تعلق دارد که در انتخابات مه ۲۰۱۴ بر حزب کنگره پیروز شد. حزب ملی‌گرای هندو در پی تصویب قانونی برای منع همجنسگرایی است، اما در مبارزات انتخاباتی‌اش در مه ۲۰۱۴ مخالفت با دگرباشان را در برنامه‌هایش قرار نداد.

برخی از سیاستمداران حزب کنگره هم با همجنسگرایی مخالف‌اند. غلام نبی آزاد، وزیر بهداشت هند در سال ۲۰۱۱، از همجنسگرایی به عنوان «یک بیماری غربی» یاد کرده بود.

در هند بر اساس قانونی که در دوران استعمار در سال ۱۸۶۰ تصویب شده است، برای همجنسگرایی ۱۰ سال زندان در نظر گرفته شده. در سال ۲۰۰۹ دادگاهی در دهلی نو این قانون را بی‌اعتبار خواند، اما در سال ۲۰۱۳ دادگاه عالی هند آن را مجدداً معتبر دانست. از آن زمان تاکنون بر اساس آمار وزارت کشور هند، ۶۰۰ نفر به اتهام همجنسگرایی بازداشت و زندانی شده‌اند.

ویدئو: گزارش تلویزیون هند درباره سخنان همجنسگراستیزانه وزیر ورزش و جوانان این کشور

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.