ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر قطر

تيم ملی فوتبال ايران در دومین ديدار خود در شانزدهمين دوره مسابقات جام ملت‌های آسيا با پیروزی بر قطر به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت.

تيم ملی فوتبال ايران با پیروزی بر قطر به مرحله یک‌چهارم نهایی شانزدهمين دوره مسابقات جام ملت‌های آسيا که در استرالیا برگزار می‌شود، راه یافت.

سردار آزمون، زننده گل برتری ایران در دیدار با قطر

تيم ملی فوتبال ايران دومين ديدار خود در شانزدهمين دوره مسابقات جام ملت‌های آسيا را روز پنج‌شنبه ۱۵ ژانويه / ۲۵ دی‌ماه ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران (۱۰ به وقت اروپا) در ورزشگاه «استراليا» شهر سيدنی در مقابل قطر بازی کرد.

اين ديدار با برتری يک بر صفر ايران به پايان رسيد. تنها گل این مسابقه را سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران در دقيقه ۵۲ به ثمر رساند.

ايران در اين ديدار سراپا قرمز پوشیده بود و با ترکيب علی‌رضا حقيقی، جلال حسينی، مرتضی پورعلی گنجی، مهرداد پولادی، وريا غفوری، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان (۸۷ اميرحسين صادقی)، مسعود شجاعی (۷۲ خسرو حيدری)، اشکان دژاگه، احسان حاجی‌صفی و سردار آزمون (۶۱ رضا قوچان‌نژاد) به ميدان رفت.

بازی ایران در این مسابقه نسبت به دیدار قبلی این تیم با بحرین بهتر و حساب‌شده‌تر بود.

اگرچه توپ در مجموع بیشتر در دست قطر بود بود اما این ایران بود که هم در دفاع و هم در حمله بهتر کار کرد و بارها زهرآگین ظاهر شد.

در دقيقه ۵۲ بازی ابتدا آندرانیک تیموریان در جناح راست زمین توپ را با تکل از بازیکن قطر گرفت و سپس اشکان دژاگه آن ربود و از همین جناح به زمین حریف نفوذ کرد. در حالی‌که چند مدافع قطری در محوطه جریمه قرار داشتند پاس دژاگه به سردار آزمون رسید و او پس از حفظ لحظه‌ای توپ با یک حرکت چرخشی مدافع نزدیک خود را گول زد و با ضربه نهایی توپ را در کنج دروازه قطر جای داد.

در این مسابقه هزاران ایرانی ساکن استرالیا به تشویق بازیکنان ایران می‌پرداختند و در حالی‌که شبکه‌های تلویزیونی غیرایرانی بارها چهره ایرانیان و به‌ویژه زنان حاضر در ورزشگاه را نشان می‌دادند، صدا و سیمای جمهوری اسلامی این صحنه‌ها را سانسور می‌کرد و به تکرار صحنه‌های بازی می‌پرداخت.

در پایان این دیدار آندرانیک تیموریان، هافبک تیم ملی ایران به‌عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد.

با این پیروزی تیم ملی ایران ۶ امتیازی شد و به‌همراه تیم امارات متحده عربی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

در بازی دیگر این گروه که آن هم روز پنج‌شنبه برگزار شد، امارات موفق شد با نتیجه ۲ بر یک بحرین را شکست دهد.

در دیدار نخست این گروه، ایران ۲ بر صفر بحرین را و امارات با نتیجه ۴ بر يک قطر را شکست داده بودند. بدین ترتیب دو تیم قطر و بحرین حذف شدند.

تاکنون استرالیا، چین و کره جنوبی به مرحله بعدی راه پیدا کرده‌اند.

دیدار بعدی ایران روز دوشنبه ۱۹ ژانويه / ۲۹ دی‌ماه در مقابل امارات برگزار خواهد شد. ایران و امارات در مرحله یک‌چهارم نهایی با دو تیم از سه تیم ژاپن، عراق و یا اردن روبه‌رو خواهند شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یک بر صفر ایران بر قطر پیروز شد | قاطی و پاتی

    […] پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر قطر […]