ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«کف سن اعتياد در ایران ۱۵ سال است»

آمار تکان‌دهنده‌ای از گسترش اعتیاد و مواد مخدر در ایران منتشر شد. سن اعتیاد در ایران کاهش پیدا کرده. سالانه ۵۰۰ تن مواد مخدر در کشور مصرف می‌شود.

اعتیاد و مصرف مواد مخدر در ایران همچنان بیداد می‌کند. در تازه‌ترین آماری که قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه داده، کف سن اعتياد ۱۵ سال و مصرف سالانه مواد مخدر در ایران ۵۰۰ تن اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) علی‌رضا جزينی، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام این آمار گفت در حال حاضر يک درصد دانش‌آموزان متوسطه به بالا در ایران مواد مخدر مصرف می‌کنند.

آمار ارائه‌شده آمار دولتی است در حالی‌که واقعیت‌های اجتماعی در ایران به‌نظر بسیار تیره‌تر از این آمار است. گفته می‌شود که سن اعتیاد در میان کودکان کار در ایران به هفت و حتی به پنج سال هم کاهش پیدا کرده است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد معتادان زن در ایران را ۹ درصد تعداد کل معتادان کشور اعلام کرد اما گفت تعداد معتادان زن در سال جاری در مقايسه با سه سال گذشته ۵ درصد افزايش داشته است.

به‌گفته وی در هشت ماهه امسال دو هزار معتاد در کشور درگذشته‌اند که اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹/۲ درصد افزايش داشته و از اين تعداد ۲۰۰ نفر زن بوده‌اند.

پيش از اين در آذرماه سال جاری، فهيمه فرهمندپور، مشاور وزير کشور در امور زنان و خانواده گفته بود متوسط سن اعتياد زنان به ۲۷ سال کاهش يافته و زنان به‌طور عمده به مخدرهای صنعتی گرايش دارند.

در سال‌های اخیر، مصرف مواد مخدر صنعتی از مواد مخدر سنتی بیشتر شده است. بر این اساس، سه درصد معتادان زن تزریقی هستند و تریاک، شیشه و کراک سه ماده مخدری هستند که بیشترین مصرف را در بین زنان دارند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته است که در حال حاضر ۲۶ درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر از شيشه استفاده می‌کنند.

علی‌رضا جزینی ۷۵ درصد کشفيات مواد مخدر در ایران را در مرز و حاشيه‌های مرز دانست و افزود در ۹ ماهه امسال ۳۳ ميليون عدد قرص و آمپول غيرمجاز و در دو هفته گذشته نيز ۱۴ ميليون قرص ترامادول در تهران و چهار ميليون ديگر در شيراز کشف شد.

در آخرین آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ تن انواع مواد مخدر در ایران کشف و ضبط شده که هفت تن آن در استان شيراز بوده است.

آمارهای غیررسمی می‌گویند بیش از چهار میلیون نفر از ایرانیان معتادند و هزاران نفر نیز به‌طور تفننی مواد مخدر مصرف می‌کنند. این در حالی است که قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر از وجود يک ميليون و ۳۲۵ هزار معتاد در ایران خبر می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.