ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«پریدن از ارتفاع کم» در بخش استعدادهای نوظهور جشنواره فیلم برلین

نخستین فیلم حامد رجبی در بخش «پانوراما»ی جشنواره فیلم برلین به نمایش درمی‌آید. «راز» و «سوءاستفاده» درونمایه اصلی فیلم‌های این بخش است.

جشنواره فیلم برلین، فیلم‌های بخش «پانوراما» را که به استعدادهای نوظهور سینمایی اختصاص دارد اعلام کرد. در این بخش، فیلم «پریدن از ارتفاع کم» ساخته حامد رجبی پذیرفته شده است.

نگار جواهریان در یکی از نماهای «پریدن از ارتفاع کم» به کارگردانی حامد رجبی

«پریدن از ارتفاع کم» به تهیه‌کنندگی مجید برزگر محصول مشترک ایران و فرانسه است. این فیلم نخستین فیلم بلند سینمایی حامد رجبی است و رامبد جوان و نگار جواهریان نقش‌های اول آن را به عهده دارند. داستان این فیلم درباره زن جوانی است که در چهارمین ماه بارداری‌اش دچار مرگ «داخل‌رحمی جنین» می‌شود و تصمیم می‌گیرد به کسی چیزی نگوید.

بخش «پانوراما»ی جشنواره فیلم برلین ۵ فوریه با فیلم «خون آبی» ساخته لیریو فریرا، فیلمساز برزیلی افتتاح می‌شود. این فیلم درباره فروپاشی خانواده‌ای‌ست که اعضای آن رازی سر به مهر را از یکدیگر پنهان کرده‌اند. با آشکار شدن این راز، آن‌ها به تدریج از حقایق آگاه می‌‌شوند و از نو به هم می‌پیوندند.

به گزارش سایت جشنواره فیلم برلین، امسال در بخش «پانورا» بیشتر بر سینمای آمریکای لاتین تأکید شده است. در این بخش فیلم‌هایی از استعدادهای سینمایی نوظهور در کشورهای برزیل، آرژانتین، شیلی، مکزیک همراه با فیلم‌هایی از روسیه و آلمان و تایوان به نمایش درمی‌آید. «راز» و «سوءاستفاده» موضوعی‌ست که از نظر مضمونی فیلم‌های بخش پانورامای شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم برلین را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

«پریدن از ارتفاع کم» سومین فیلم از یک فیلمساز ایرانی‌ست که در شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین به نمایش گذاشته می‌شود. پیش از این، دفتر برلیناله از نمایش فیلم‌های «تاکسی» ساخته جعفر پناهی و «مادر قلب اتمی» به کارگردانی علی احمدزاده در این جشنواره خبر داده بود.

جشنواره فیلم برلین ۵ فوریه با نمایش فیلم «هیچکس شب را نمی‌خواهد» (Nobody Wants the Night) به کارگردانی ایزابل کوشِت افتتاح می‌شود و تا ۲۵ فوریه نیز ادامه دارد.

در شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم برلین رقابت اصلی بین فیلم‌هایی از سینمای آمریکا، بریتانیا و آلمان است. دارن آرونوفسکی، فیلمساز آمریکایی، ریاست هیأت داوران این دوره برلیناله را به عهده دارد. فیلم‌هایی از ترانس مالیک، آندراس درسن، پتر گرین‌اوی و اندرو‌ های در بخش رقابتی برلیناله شرکت دارند. فهرست کامل فیلم‌های این بخش ۲۷ ژانویه اعلام می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.