ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس آلمان تظاهرات مخالفان اسلام را لغو کرد

طرفداران جنبش مخالف اسلام «پگیدا»، هر دوشنبه در شهر درسدن تظاهرات برگزار می‌کنند. خواست‌های اصلی‌ آنان سخت‌گیری نسبت به پناهندگان متخلف و جلوگیری از گسترش اسلام در آلمان است.

پلیس آلمان اعلام کرد که به دلیل خطر اقدام تروریستی در تظاهرات جنبش «پگیدا»، مخالفان اسلام در این کشور، تظاهرات هفتگی آن‌ها که در شهر درسدن برپا می‌شود، روز دوشنبه برگزار نخواهد شد.

طرفداران جنبش مخالف اسلام «پگیدا» هر دوشنبه در شهر درسدن تظاهرات برگزار می‌کنند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس آلمان برگزاری هرگونه تظاهراتی را در شهر درسدن، خاستگاه جنبش «پگیدا»، ممنوع اعلام کرد.

جنبش «پگیدا» بر صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «متأسفانه باید سیزدهمین گردهمایی خود را به دلیل مسائل امنیتی لغو کنیم.»

همچنین گفته شده که یکی از سازمان‌دهندگان «پگیدا»، «تهدید به مرگ» شده است.

از زمان حملات تروریستی اسلامگرایان تندرو به دفتر نشریه طنز «شارلی ابدو» و یک فروشگاه مواد غذایی یهودیان در پاریس که منجر به کشته شدن ۱۷ نفر شد، آلمان مانند کشورهای دیگر، نگران حملات جدید به شهروندانش است.

به‌نوشته روزنامه «بیلد» آلمان، فردی که تهدید به مرگ شده لوتس باخمن نام دارد. باخمن ۴۱ ساله که متولد درسدن در شرق آلمان است به‌عنوان مبتکر اصلی «پگیدا» شناخته شده و دو سال نیز به جرم سرقت در زندان بوده است. سازمان‌دهندگان «پگیدا» می‌گویند «دولت اسلامی» (داعش) دستور قتل او را صادر کرده است.

کاترین اُرتل، یکی دیگر از مسئولان «پگیدا» در بیانیه‌ای گفته است: «غیرمسئولانه خواهد بود اگر خطرات بی‌حسابی که حامیان ما و شهر درسدن را تهدید می‌کند در نظر نگیریم.»

لوتس باخمن مبتکر اصلی «پگیدا» تهدید به مرگ شده است.

پلیس آلمان در بیانیه خود گفته است تروریست‌ها قصد دارند با رفتن به میان تظاهرکنندگان «پگیدا» فرد مورد نظر خود را به قتل برسانند.

پلیس همچنین پیام تهدیدآمیزی را به زبان عربی بر روی شبکه اجتماعی توئیتر یافته که در آن «پگیدا» به‌عنوان «دشمن اسلام» معرفی شده است.

طرفداران جنبش مخالف اسلام «پگیدا» هر دوشنبه در شهر درسدن تظاهرات برگزار می‌کنند. پس از حمله مسلحانه به دفتر نشریه «شارلی ابدو» در پاریس و «راهپیمایی همبستگی» در سراسر فرانسه، جنبش «پگیدا» در آلمان تظاهراتی را در شهرهای مختلف این کشور سازماندهی کرد که در درسدن بیش از ۲۰ هزار نفر در آن شرکت کردند. با این حال بیشترین نیروی این جنبش در همین شهر است و در شهرهای دیگر نتوانسته است طرفداران چندانی پیدا کند.

شهر درسدن با حدود ۵۳۰ هزار نفر جمعیت مرکز ایالت زاکسن آلمان است. این ایالت بالغ بر چهار میلیون و ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این میزان دو و نیم درصد خارجی و تنها حدود نیم درصد مسلمانند.

خواست‌های اصلی‌ «پگیدا» سخت‌گیری نسبت به پناهندگان متخلف و جلوگیری از گسترش اسلام در آلمان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.