ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عیدی ۶۰۳ هزار تومانی برای کارمندان دولت، در صورت تصویب هیات وزیران

در حالی که برخی منابع خبری مبلغ عیدی کارمندان دولت را از قول سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرده‌اند، وزیر امور اقتصاد و دارایی گفته که دولت هنوز در این‌باره تصمیمی نگرفته است.

در حالی که برخی منابع خبری، عیدی کارمندان دولت را برای سال جاری ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده‌اند، خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا)، از قول وزیر امور اقتصادی و دارایی نوشته که هنوز درباره مبلغ عیدی سال ۹۴ کارمندان دولت تصمیمی گرفته نشده است.

علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران

علی طیب‌نیا، عصر امروز دوشنبه ۲۹ دی‌ماه/۱۹ ژانویه، در حاشیه یک نشست اقتصادی، درباره انتشار اخبار تعیین عیدی ۶۰۳ هزار تومانی برای کارمندان دولت، گفته است: «هر چند دولت تاکنون در این‌باره تصمیمی نگرفته است، اما تصمیم‌های لازم در این مورد توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اتخاذ خواهد شد.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اما مبلغ عیدی کارمندان برای سال جاری را حدود ۶۰۰ هزار تومان برآورد کرده است و از قول یک مقام مسئول در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نوشته که «رقمی در همین حدود برای بررسی و تصویب به هیات وزیران پیشنهاد خواهد شد.»

این مقام مسئول در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که نامش ذکر نشده، گفته است که «در صورت موافقت هیات وزیران، این مبلغ همراه با حقوق بهمن ماه به حساب کارمندان واریز خواهد شد.»

عیدی سال گذشته کارمندان دولت حدود ۵۰۳ هزار تومان بود.

با توجه به شرایط اقتصادی ایران و کاهش قیمت نفت در هفته‌های گذشته، بحث‌هایی در مورد تحت تأثیر قرار گرفتن عیدی کارمندان دولت به میان آمده بود اما در صورت اعلام رسمی و تصویب مبلغ  ۶۰۳ هزار تومان به عنوان عیدی، تغییری در ضریب از پیش مشخص شده برای تعیین عیدی امسال کارمندان ایجاد نخواهد شد.

این در حالی است که دولت در تلاش است تا در حد ممکن در هزینه‌های عمرانی و جانبی جاری، صرفه‌جویی کند. تلاش برای حذف ثروتمندان از فهرست دریافت‌کنندگان یارانه نیز می‌تواند در همین راستا ارزیابی شود.

شناسایی کم‌درآمد‌ها آسان‌تر است

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره ادامه اجرای طرح پرداخت یارانه نقدی هم گفته است: «ما می‌توانیم افراد پر‌درآمد را شناسایی کنیم ولی هر چقدر حوزه شناسایی ما بالاتر می‌رود و سراغ افراد بیشتری می‌رویم، میزان خطای ما هم بیشتر می‌شود و مشکل دولت هم همین است.»

این در حالی است که حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران، پیشتر هر گونه تجسس در اموال و دارایی‌های مردم را نادرست و ناپسند خوانده بود و گفته بود که دولت چنین کاری نخواهد کرد.

طیب‌نیا اما در صحبت‌های خود به خطای نوع اول و دوم اشاره کرده و گفته که این خطاها در شناسایی بالا هستند اما مشخص نکرده که منظورش از خطای نوع اول و دوم چیست. او گفته: «زمانی که پرداخت یارانه صورت گرفت، باید ابتدا شناسایی به صورت هدفمند انجام می‌‌شد که متاسفانه این کار انجام نشد اما امسال با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، درآمدهای حاصل به صورت هدفمند توزیع شد.»

در شرایطی که مقامات و مسئولان اقتصادی دولت معمولاً از تلاش‌ها برای شناسایی افراد پر‌درآمد گفته‌اند، وزیر امور اقتصادی و دارایی به روش‌های موجود برای شناسایی کم‌درآمدها اشاره کرده و گفته است: «از روز اول پرداخت نقدی باید این‌گونه عمل می‌کردند که ما کردیم. در مرحله دوم ما ابتکار عمل را به دست داشتیم و نیازمندان را مورد توجه قرار دادیم، هر‌ چند اگر بر ثروتمندان متمرکز می‌شدیم، درصد خطا هم بالاتر می‌رفت.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.