ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کسری بودجه ۱۲ هزار ميليارد تومانی دولت ايران برای پرداخت يارانه نقدی

دولت با حذف يارانه بخش انرژی، در سال ۳۰ هزار ميليارد تومان درآمد دارد اما متقابلا بايد ۴۲ هزار ميليارد تومان به مردم يارانه نقدی بدهد.

موسی‌الرضا ثروتی، عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس ايران می‌گويد دولت برای پرداخت يارانه نقدی به مردم، سالانه ۱۲ هزار ميليارد تومان کسری بودجه دارد.

پس از اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ هر ماه به هر ايرانی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان يارانه نقدی پرداخت می‌شود.  بر اساس اين قانون، يارانه‌های پرداختی دولت به بخش انرژی حذف شده است.

به‌گفته ثروتی، ميزان درآمد دولت از هدفمندی يارانه‌ها و گرانی فرآورده‌های سوختی حدود ۳۰ هزار ميليارد تومان است اما دولت برای پرداخت يارانه نقدی سالانه ۴۲ هزار ميليارد ريال نياز دارد که کسری ۱۲ هزار ميليارد تومانی را از منابع ديگر تأمين می‌کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) وی گفته که نظر مجلس برای جبران کسری بودجه پرداخت يارانه نقدی اين است که يارانه «پُردرآمدها» حذف شود اما «تاکنون دولت‌ها زير بار نرفته‌اند.»

ثروتی علت اجرا نشدن حذف پُردرآمدها از يارانه نقدی را ناشی از «نبود اطلاعات جامع درآمدی خانوارها» دانست.

وی گفت: «استدلال دولت يازدهم اين است که نمی‌خواهد به حساب افراد سرک بکشد و اين، کار را برای حذف پُردرآمدها مشکل می‌کند.»

شناسايی کم‌درآمدها به جای پُردرآمدها

اين نماينده مجلس می‌گويد که دولت براساس نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بايد شناسايی خانوارهای کم‌درآمد را در دستور کار قرار دهد تا يارانه صرفاً به آن‌ها پرداخت شود.

وی همچنين خبر داده که پرداخت يارانه‌ها از سازمان هدفمندی يارانه‌ها گرفته خواهد شد و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار می‌شود تا اين وزارتخانه با شناسايی خانوارهای کم درآمد، «کار حذف پردرآمدها را رقم بزند.»

هم‌اکنون بيش از ۷۵ ميليون ايرانی در ماه يارانه نقدی دريافت می‌کنند. دولت ايران ماهانه در مجموع حدود ۳۵۰۰ ميليارد تومان يارانه نقدی به مردم پرداخت می‌کند.

درخواست دولت نيز برای انصراف مردم از دريافت يارانه نقدی تاکنون با اقبال عمومی مواجه نشده و تنها دو ميليون و ۴۰۰ هزار نفر انصراف خود را اعلام کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دهوند

    پیشنهاد میکنم دولت از حزب اله لبنان یا دولت غزه یا از دولت و ارتش سوریه، یا از سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام یا از دیگر سازمانها و نهادها و بنیادهای ولی امر مسلمین جهان و یا از شهر داری تهران و دیگرانی از این دست که در کربلا و نجف و سامرا و جنوب لبنان صدها و بلکه هزارها میلیارد تومان هزینه میکنند ، از آستان امام رضا و شاه (شیخ) عبدالعظیم و دیگر امام زاده های تقلبی و از نهادهایی مانند موسسه آموزشی و پژوهشی (!) امام خمینی ( در واقع مصباح یزدی ) و .... و مانند اینهاوام بگیرد و به مردم تیره روز ایران یاران ( یا همان صدقه ) بدهد !