ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه سان چاپ تصویر زنان با بالاتنه برهنه را متوقف کرد

روزنامه «سان» سنت ۴۴ ساله خود در انتشار تصاویر نیمه برهنه زنان را شکست. انتشار این عکس‌ها در نسخه آنلاین روزنامه ادامه خواهد داشت.

روزنامه «سان»، چاپ بریتانیا اعلام کرد که چاپ تصویر زنان با بالاتنه برهنه را بعد از ۴۴ سال متوقف می‌کند. این تصمیم از سه‌شنبه ۲۰ ژانویه  اجرا شده اما انتشار این عکس‌ها در نسخه آنلاین روزنامه سان ادامه خواهد داشت.

این تصمیم از سوی مدیران ارشد موسسه نیوز اینترنشنال در نیویورک که مدیران بالا‌تر سان در لندن هستند گرفته‌ شده است. مالک موسسه نیوز اینترنشنال، روپرت مرداک سرمایه‌دار رسانه‌ای است که از سال ۱۹۶۹ این روزنامه را خریده است.

با وجود اینکه این تصمیم بسیاری از منتقدان انتشار این عکس‌ها را خوشحال کرده، مدیران سان اعلام کرده‌اند که اگر فروش روزنامه در بریتانیا خیلی کم شود انتشار عکس‌ را از سر خواهند گرفت.

پیش از این نیز چاپ این عکس‌ها در نسخه ایرلندی روزنامه سان متوقف شده بود. سردبیر سان در ایرلند دلیل این کار را «تفاوت‌های فرهنگی» اعلام کرده بود.

در سپتامبر ۲۰۱۴، مرداک در توئیتر خود مخالفت‌اش را با چاپ این عکس‌ها به شکل علنی مطرح کرده بود و نوشته بود که این کار بسیار «قدیمی شده» است.

مخالفان انتشار این تصاویر آن را سکسیتی، زننده و دور از هنجارهای امروز می‌دانستند. بیش از دو سال قبل، کمپینی از سوی زنی به نام لوسی هلمز با نام No More Page ۳. آغاز شد که بسیاری به آن پیوستند. همچنین ۲۱۵ هزار نفر طوماری در مخالفت با استمرار انتشار عکس زنان با بالاتنه برهنه در روزنامه سان امضا کرده‌اند. برخی از اعضای پارلمان بریتانیا و موسسات خیریه ضد سکسیم هم با این کمپین همراهی کرده‌اند.

تا پیش از این به دلیل مخالفت‌ها، فروش روزنامه سان در بیشتر اتحادیه‌های معلمان، کالج‌های مامایی، ساختمان مجلس اسکاتلند، ولز و بیش از سی دانشگاه ممنوع بود.

برخی از مدل‌هایی که عکس آن‌ها قبلا در این صفحه منتشر شده مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده‌اند. استلا کریسی، یکی از نمایندگان زن مجلس بریتانیا که از مخالفان انتشار این صفحه بود گفته است: «این صفحه زنان را به شیئی بدل می‌کرد و آشکارا می‌گفت آنچه اهمیت دارد سینه‌های ماست نه مغز ما.»

چاپ این عکس‌ها از سال ۱۹۷۰ تاکنون ادامه داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره ۸۰

    […] ‫روزنامه سان چاپ تصویر زنان با بالاتنه برهنه را متوقف کر…رادیو زمانه ۲۰ ژانویه ۲۰۱۵ روزنامه «سان»، چاپ بریتانیا اعلام کرد که چاپ تصویر زنان با بالاتنه برهنه را بعد از ۴۴ سال متوقف می‌کند. این تصمیم از سه‌شنبه ۲۰ ژانویه  اجرا شده اما انتشار این عکس‌ها در نسخه آنلاین روزنامه سان ادامه خواهد داشت. […]