ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تبدیل سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی به ۲ لیتر بنزین ۷۰۰ تومانی

سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ویژه بهمن، ساعت ۲۴ سه‌شنبه ۳۰ دی به کارت‌های هوشمند سوخت واریز خواهد شد.

خبرگزاری‌های ایرانی، گزارش‌های ضد و نقیضی در باره چگونگی پر شدن کارت‌های هوشمند سوخت با سهمیه بنزین ویژه بهمن و سرنوشت بنزین ۴۰۰ تومانی نوشته‌اند.

سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ویژه ماه بهمن، ساعت ۲۴ سه‌شنبه (۳۰ دی ماه) به کارت‌های هوشمند سوخت واریز خواهد شد.

خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا)، نوشته است مصرف‌کنندگانی که در کارت‌های خود بنزین ۴۰۰ تومانی دارند، از بامداد چهارشنبه اول بهمن، به جای هر لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی، ۲ لیتر بنزین ۷۰۰ تومانی دریافت خواهند کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اما از قول مقامات شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اول بهمن را پایان مهلت استفاده از بنزین ۴۰۰ تومانی اعلام کرده است. به این ترتیب از ساعت ۲۴ امشب، هر لیتر بنزین سهمیه‌ای به قیمت ۷۰۰ تومان و هر لیتر بنزین آزاد نیز با نرخ ۱۰۰۰ تومان به فروش خواهد رسید.

تا پیش از این، همواره تاکید شده که استفاده از بنزین ۴۰۰ تومانی، بدون هیچ محدودیتی ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، در یک هفته گذشته بخشی از سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی موجود در کارت‌های سوخت به پایان رسیده اما هنوز حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون لیتر از این بنزین در کارت‌های سوخت باقی مانده است.

داوود عربعلی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از وجود حدود ۴۰۰ میلیون لیتر سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت خبر داده است. او گفته است که از ابتدای بهمن ماه، هر لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی تبدیل به ۲ سهمیه ۷۰۰ تومانی می‌شود.

به کسانی که همچنان سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت‌های خود دارند توصیه شده که حتماً در بهمن ماه یک بار سوخت‌گیری کنند تا با انجام تراکنش هر لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی‌شان به ۲ لیتر بنزین ۷۰۰ تومانی تبدیل شود.

خبرگزاری ایسنا اقدام دولت در لغو سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی را در راستای حرکت به سمت تک نرخی شدن بنزین ارزیابی کرده و نوشته است: «با وجود بنزین ۴۰۰ تومانی، بنزین با شش نرخ محاسبه می‌شد اما با حذف سهمیه‌های ۴۰۰ تومانی، اکنون چهار نرخ ۷۰۰ تومانی برای بنزین معمولی سهمیه‌ای، ۸۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ای سوپر، هزار تومان برای بنزین معمولی آزاد و هزار و ۱۰۰ تومان برای بنزین سوپر آزاد محاسبه می‌شود.»

داوود عربعلی گفته است: «با اعلام زمان پایان عرضه بنزین ۴۰۰ تومانی، میزان مصرف افزایش چندانی نداشته اما میزان مراجعه مردم به جایگاه‌ها و سوخت‌گیری‌ها تا حدودی افزایش یافته است.»

عربعلی افزوده است که «با توقف عرضه بنزین ۴۰۰ تومانی، اتفاق خاص و غیر منتظره‌ای رخ نمی‌دهد و در ‌‌‌نهایت شرایط به سود مصرف کننده است. بنابراین نگرانی وجود ندارد.»

او تاکید کرده که دو نرخی شدن بنزین، تغییری در درآمدهای این شرکت ایجاد نمی‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.