ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ترور سه مأمور پليس در سيستان و بلوچستان»

سه مأمور پليس ايران در شهرستان خاش هدف يک حمله مسلحانه قرار گرفتند که باعث کشته‌شدن يک نفر از آن‌ها شد.

حسين رحيمی، فرمانده انتظامی سيستان و بلوچستان گفت در يک عمليات «تروريستی» در شهرستان خاش يک مأمور پليس کشته و دو نفر ديگر زخمی شدند.

در چند ماه گذشته چندين عمليات مشابه در سيستان و بلوچستان رخ داده که منجر به کشته‌شدن مأموران نيروی انتظامی و سپاه پاسداران شده است.

رحيمی شامگاه سه‌شنبه ۳۰ دی به خبرگزاری فارس گفت: «در بخش موک‌آباد خاش به پليس ۱۱۰ اعلام يک فقره تصادف شد که مأموران پليس به منطقه اعزام شدند اما پس از رسيدن به اين منطقه، سرنشينان يک خودرو مأموران را به رگبار بستند.»

شهرستان خاش در مرکز استان سيستان و بلوچستان قرار گرفته و فاصله مرکز شهرستان تا مرکز استان ۱۸۰ کيلومتر است.

اين مقام پليس زمان اين رويداد را اعلام نکرده و تاکنون هيچ فرد يا گروهی نيز مسئوليت اين حمله را بر عهده نگرفته است.

در چند ماه گذشته چندين عمليات مشابه در سيستان و بلوچستان رخ داده که منجر به کشته‌شدن مأموران نيروی انتظامی و سپاه پاسداران ايران شده است. گروه جيش‌العدل که می‌گويد برای حقوق اقليت بلوچ مبارزه می‌کند، به‌طور عمده مسئوليت اين حمله‌ها را بر عهده گرفته است.

از مهر امسال تاکنون دست‌کم ۱۰ نفر در استان سيستان و بلوچستان به شيوه ترور کشته شده‌اند.

در يکی از تازه‌ترين رويدادها از اين دست، هشتم دی ماه گذشته اکبر عبدالله‌نژاد، قدرت‌الله ماندنی و موسی نصيری‌بيات از نيروهای لشکر ۱۹ فجر استان فارس در سراوان کشته شدند.

در سال‌های اخير مناطق جنوب شرقی ايران که در آن استان سيستان و بلوچستان قرار دارد و هم‌مرز با پاکستان است، شاهد رويدادهای خشونت‌باری بوده و مسئوليت برخی از ترورها، انفجار‌ها و عمليات نظامی را گروه‌هايی چون جندالله و جيش‌العدل به عهده گرفته‌اند.

ايران از اين گروه‌ها با عنوان «اشرار» ياد می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.