ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی یک روزنامه‌نگار، یک شهروند بهائی و یک فعال کارگری از زندان

پرستو بيرانوند، روزنامه‌نگار، رزيتا واثقی، شهروند بهايی و فردين ميرکی، فعال کارگری از زندان آزاد شدند.

پرستو بيرانوند، روزنامه‌نگاری که در بازداشت‌های چند روز اخیر دستگیر شده بود؛ رزيتا واثقی شهروند بهايی که ۵ سال در زندان بود و فردين ميرکی، فعال کارگری پس از دو  ماه زندان، آزاد شدند.

به‌گزارش هرانا، تارنمای  فعالان حقوق بشر در ایران، رزيتا واثقی ۵ سال در زندان وکيل‌آباد مشهد زنندانی بود و پس از پایان پنج سال حبس تعزيری عصر روز چهارشنبه اول بهمن‌ماه از زندان آزاد شد.

وی شش ماه از دوران زندان خود را در حبس انفرادی در اداره اطلاعات مشهد گذراند. نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در این مدت وی را تحت فشار قرار دادند تا تعهدی را مبنی بر عدم فعاليت در جامعه بهايی امضا کند اما او حاضر به امضای آن نشد.

او همچنین در این پنج سال زندان از دريافت حق مرخصی ممنوع بود و حتی جهت معالجه هم اجازه خروج از زندان به وی داده نشد.

بنا به این گزارش رزيتا واثقی مانند ساير زندانيان بهايی مشهد از ارتباط با ساير زندانيان محروم بود و در اتاق جداگانه‌ای در بند زنان محبوس بود.

هرانا همچنین گزارش داد که پرستو بيرانوند، روزنامه‌نگار روزنامه «تعادل» و از فعالان حقوق زنان آزاد پس از ۴ روز بازداشت عصر روز يکشنبه ۲۱ دی ماه آزاد شده است.

پرستو بيرانوند در پی دستگيری‌های گسترده فعالان حقوق زنان و روزنامه‌نگاران طی هفته گذشته بازداشت شده بود. در این بازداشت‌ها زهرا خندان، سها مرتضايی، فرشته طوسی، سجاد درويش و چندين تن ديگر بازداشت شدند.

فردين ميرکی، فعال کارگری و عضو کميته هماهنگی‌ برای کمک به ايجاد تشکل‌های کارگری طی روز پنج‌شنبه دوم بهمن‌ماه با سپردن وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شد.

او از جمله فعالانی بود که روز شنبه یکم آذرماه ۱۳۹۳ از طرف مأموران اداره اطلاعات شهر سنندج بازداشت و پس از گذراندن دو ماه آزاد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اسماعیل احمدی / زرتشت

    درود . تا باشد از این خبرهای خوش آزادی .......