ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی درباره «تغييرات فرهنگی و اجتماعی» در ايران

يک مقام دولتی ايران از افزایش استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی، روی‌آوری به «فيلم‌ها و موسيقی‌های منفی» و ارتباط‌گيری جوانان با هم‌سن و سالان خود در سطح کشور اظهار نگرانی کرد.

رضا صالحی اميری، مشاور رئيس‌جمهور ايران و رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مورد تحولات و تغييرات اجتماعی و فرهنگی در اين کشور ابراز نگرانی کرده و گفته است در صورتی که اقدام مؤثری انجام نشود، «تغيير باورها» شکل می‌گيرد.

مشاور رئیس جمهور ایران: در حال حاضر تغيير و تحول در جامعه ايرانی با حجم خطرات زيادی همراه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صالحی اميری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی گفت: «تغيير و تحولات اجتماعی امروز متوجه عموم جامعه به‌ويژه نسل جوان است که به دليل گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی اين تغييرات معطوف به مکان و نقطه‌ خاصی از کشور نيست.»

به‌گفته وی «در حال حاضر تغيير و تحول در جامعه ايرانی با حجم  خطرات زيادی همراه است.»

اين مقام دولتی می‌گويد در حال حاضر «ميزان تعامل در بين افراد خانواده به ۲۰ دقيقه در طول روز کاهش يافته و به ويژه جوانان به جای اعضای خانواده، به ارتباط‌گيری با هم‌سن و سالان خود تمايل دارند.»

صالحی اميری همچنين خبر داده که آمار تماشای «فيلم‌ها و موسيقی‌های منفی» در ايران «به صورت نگران کننده‌ای در حال افزايش است.»

سه سال پيش ابراهيم بيانی، معاون اطلاعات سپاه «فجر» استان فارس گفته بود تحقيقات «ارتش سايبری سپاه پاسداران» نشان می‌دهد کاربران اينترنت در تهران در روز عاشورا از نظر مراجعه به سايت‌های «غيراخلاقی» در ميان ۱۸۲ کشور جهان در رتبه نخست قرار گرفته‌اند.

به‌گفته وی در زمينه مراجعه کاربران ايرانی به «سايت‌های غيراخلاقی»، تهران در رتبه نخست و شيراز در رتبه ششم کشور قرار دارند.

بر اساس اين آمار، کاربران اينترنت در استان‌های يزد و اصفهان در زمينه مراجعه به سايت‌های «غيراخلاقی» در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

مشاور رئيس‌جمهور ايران همچنين گفته که بسياری از آسيب‌های اجتماعی از جمله طلاق در سطح کشور «نرخ نگران‌کننده‌ای دارد.»

رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنين گفته که طلاق عاطفی در بين همسران افزايش يافته است.

صالحی اميری پيشنهاد داده که «بايد ابتدا ذائقه‌های جوانان و نيازهای فرهنگی جوانان و جامعه را شناسايی و مورد کارشناسی قرار داد  و با بررسی دقيق تحولات اجتماعی از مثبت و يا منفی بودن آن نتيجه گرفت.»

بر پايه آمارهای رسمی، به‌طور ميانگين سالانه ۱۵۰ هزار طلاق در ايران ثبت می‌شود. آن‌گونه که آمار رسمی ‌سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد در هر ساعت، ۱۸ طلاق در ايران ثبت شده است.

افزايش طلاق، کاهش ازدواج، کاهش بچه‌دار شدن و در نهايت روند رشد منفی جمعيت در ايران باعث بروز نگرانی‌هايی بين مقامات اين کشور شده است. مقامات حکومتی خواهان افزایش جمعیت در ایران‌اند و آن را تبلیغ می‌کنند.

بر اساس آمار سال ۱۳۹۲، ميزان ثبت ازدواج نسبت به سال پيش از آن روندی کاهشی و آمار طلاق روندی رو به افزايش داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.