ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کوبانی یک قدم تا آزادی کامل

یگان‌های مدافع خلق کردستان و نیروهای پیشمرگه می‌گویند که شهر کوبانی را از کنترل گروه «دولت اسلامی» (داعش) خارج کرده‌اند.

یگان‌های مدافع خلق کردستان و نیروهای پیشمرگه می‌گویند که شهر کوبانی را پس از چهارماه جنگ از کنترل نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) خارج کرده‌اند.

مبارزان کرد، با حمایت حملات هوایی ایالات متحده آمریکا و دیگر نیروهای ائتلاف ضد گروه «دولت اسلامی» دوشنبه ۲۶ ژانویه / ۶ بهمن ماه اعلام کردند که کنترل بیشتر قسمت‌های شهر کوبانی اکنون به دست آنان افتاده است.

«یگان‌های مدافع خلق» کردستان سوریه و پیشمرگه‌های عراق در مرزهای شرقی کوبانی همچنان مشغول نبرد با شبه‌نظامیان گروه «دولت اسلامی» هستند؛ این را گروه دیدبان حقوق بشر سوریه در لندن تأیید کرده و تاکید می‌کند که جنگ هنوز ادامه دارد.

رامی عبدالرحمان، مدیر سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، به خبرگزاری فرانسه گفت «نیروهای کرد توانستند همه شبه نظامیان "دولت اسلامی" را از کوبانی بیرون رانند». با اینکه در حال حاضر جنگی در داخل شهر در جریان نیست، حومه‌های شرقی کوبانی همچنان محل تبادل آتش است.

در ۲۴ ساعت گذشته جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا، مواضع شبه‌نظامیان جهادی را در مناطق کردنشین سوریه بمباران سنگین کرده‌اند. حملات هوایی ائتلاف ضد داعش، به نیروهای متحد کرد امکان داد که در جنگ زمینی با شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» پیشروی کنند و آن‌ها را از مرکز شهر کوبانی فراری دهند.

پنتاگون در بیانیه‌ای تایید کرده که در فاصله ۲۵ تا ۲۶ ژانویه، ۱۷ مرتبه عملیات هوایی علیه مواضع گروه «دولت اسلامی» در کوبانی یا در اطراف کوبانی انجام شده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرده است که گروه «دولت اسلامی» پیش از اینکه کوبانی را تخلیه کند در زمین‌ها مین‌گذاری کرده و این نفوذ نیروهای کرد را به حومه شرقی شهر کند ساخته است. نیروهای کرد پیش از ورود به زمین‌های مرزهای شرقی کوبانی ناچارند این مناطق را مین‌‌روبی کنند.

«یگان‌های مدافع خلق» که گروهی متشکل از نیروهای نظامی و مردمی در مناطق کردنشین سوریه است، برای حفاظت از جان مردم کردستان مقابل گروه «دولت اسلامی» تشکیل شده و با نیروهای پیشمرگه کرد عراق در جنگ کوبانی همکاری نزدیک داشته‌ است.

ادریس نسان از فرمانده‌های «یگان‌های مدافع خلق» در گفتگوی تلفنی به خبرگزاری رویترز گفت: «نیروهای ما در حال پیشرفتند اما یگان‌های مدافع خلق هنوز اعلام نکرده‌اند که همه کوبانی را باز پس گرفته‌اند. فکر می‌کنیم که فردا کوبانی آزاد خواهد شد.»

جنگنده‌های کشورهای ائتلاف علیه گروه «دولت اسلامی» به رهبری آمریکا، مواضع این شبه‌نظامیان را در مناطق کردنشین سوریه هر روز در ماه گذشته بمباران کردند.

کوبانی نماد مبارزه نیروهای کرد با شبه‌نظامیان داعش است. از سپتامبر ۲۰۱۴، بیش از ۱۰۰۰ نفر از نفرات داعش، جان خود را در جنگ کوبانی از دست داده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    درود بر شیر زنان و شیر مردان کرد مدافع کوبانی . کردها همواره ثابت کرده اند که استوار و مقاوم ایستاده و سر خم نکرده اند . نقش زنهای کرد در دفاع از کوبانی را نباید فراموش کرد و حماسه آنان را باید پاس داشت و قدر دانست .

  • mansour

    کوبانی نماد مبارزه نیروهای کرد با شبه‌نظامیان داعش است. از سپتامبر ۲۰۱۴، بیش از ۱۰۰۰ نفر از آدمکشان داعشی دست پرورده صهیونیزم و و هابیسم، جان خود را در جنگ کوبانی از دست داده‌اند و به درک واصل شده اند.