ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفته‌نامه «ستاره صبح» توقیف شده است

دادسرای فرهنگ و رسانه، هفته‌نامه «ستاره صبح» را به دليل انتشار نامه علی مطهری به رئيس قوه قضائيه توقيف کرده است. گفته می‌شود این توقیف ۲۰ روز پیش صورت گرفته است.

هفته‌نامه «ستاره صبح» به دليل انتشار نامه علی مطهری نماينده مجلس ایران خطاب به صادق لاريجانی رئيس قوه قضائيه از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه توقيف شد. گفته می‌شود این توقیف ۲۰ روز پیش صورت گرفته است.

آخرين شماره «ستاره صبح» ۲۰ دی‌ماه منتشر شده بود

خبرگزاری مهر به نقل از يک منبع آگاه در اين نشريه که نامش منتشر نشده، ضمن تأیید این خبر نوشته که هفته‌نامه «ستاره صبح» بر اساس بند ۵ ماده ۱۵۶ قانون اساسی ایران با حکم توقيف روبه‌رو شده است.

در اصل ۱۵۶ قانون اساسی ایران وظايف قوه قضائيه ذکر شده که در بند ۵ آن آمده است: «اقدام مناسب برای پيشگيری از وقوع جرم و اصلاح مجرمين».

اين منبع آگاه اظهار امیدواری کرد که با پیگیری موضوع مشکل توقیف این نشریه حل شود.

علی مطهری در میانه دی‌ماه سال جاری در نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئيس قوه قضائيه از اظهارات وی مبنی بر قانونی بودن حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، سه تن از رهبران جنبش سبز انتقاد کرده بود.

صادق لاریجانی پیش از آن، زندانی بودن موسوی، کروبی و رهنورد را «براساس مصالح نظام» دانسته و گفته بود کسانی که آن را غيرقانونی و خلاف قانون اساسی می‌دانند، تنها نيمی از قانون اساسی را قبول دارند. او به‌دلیل این‌که شورای عالی امنیت ملی حکم حصر خانگی را اجرا کرده، آن را قانونی دانسته بود.

مطهری اما در پاسخ خود نوشته بود: «ادامه حصر بدون حکم قضايی در چند سال اخير خلاف اصول متعدد قانون اساسی است.» او این اقدام را «آغاز يک انحراف» دانسته و گفته بود اگر شورای عالی امنيت ملی می‌تواند هر متهمی را بدون آن‌که روند قضايی طی شود به حبس و حتی اعدام محکوم کند، «اين يعنی به بازی گرفتن قوه قضائيه و قانون اساسی».

از سوی دیگر محمود عليزاده‌ طباطبايی، وکیل دادگستری روز سه‌شنبه ۷ بهمن‌ماه درباره توقيف هفته‌نامه «ستاره صبح» گفت: «اين هفته‌نامه ۲۰ روز قبل به دليل انتشار نامه علی مطهری به رئيس قوه قضائيه توقيف شد، اما هنوز تفهيم اتهام در رابطه با اين پرونده صورت نگرفته است.»

به‌گفته وی، بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه گفته است که پس از مطالعه پرونده اطلاع خواهد داد که چه زمانی به دادسرا مراجعه کنند.

مدیرمسئول «ستاره صبح» علی صالح آبادی است و آخرين شماره آن ۲۰ دی‌ماه منتشر شده بود.

علی صالح آبادی پیشتر گفته بود که در آينده نزديک دوره انتشار «ستاره صبح» تغيير خواهد یافت و اين هفته‌نامه تبديل به روزنامه خواهد شد.

روز شنبه ۲۷ دی‌ماه روزنامه «مردم امروز» به مدیرمسئولی احمد ستاری و سردبیری محمد قوچانی نیز پس از انتشار تنها ۱۹ شماره با دستور بازپرس شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد.

این روزنامه به دلیل این‌که تصویری از جورج کلونی، بازیگر، فیلمساز و تهیه‌کننده آمریکایی را با تیتر «کلونی: من هم شارلی هستم» منتشر کرده بود، توقیف شد.

دو روز پس از آن هیأت نظارت بر مطبوعات ایران، پروانه فعالیت روزنامه «مردم امروز» را لغو کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.