ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه تناقض‌گویی‌های مسئولان درباره اسیدپاشی‌های اصفهان

«خبرهای خوش» از دستگیری «عامل» اسیدپاشی‌های اصفهان وعده چند روز پیش فرمانده انتظامی استان اصفهان بود اما معاون امنيتی انتظامی وزير کشور می‌گوید هنوز کسی شناسايی نشده است.

در حالی که چند روز پیش فرمانده انتظامی استان اصفهان وعده داده بود به‌زودی «خبرهای خوشی» از دستگیری «عامل» اسیدپاشی‌های اصفهان منتشر خواهد شد معاون امنيتی انتظامی وزير کشور گفت هنوز کسی در این رابطه شناسايی نشده است.

حسين ذوالفقاری، معاون امنيتی انتظامی وزير کشور (راست) و عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی اصفهان

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حسين ذوالفقاری، معاون امنيتی انتظامی وزير کشور روز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه گفت: «وزارت کشور به همراه نهادهای امنيتی در حال پيگيری موضوع اسيدپاشی اصفهان هستند.»

وی درباره اين‌که آيا متواری شدن عامل اسيدپاشی اصفهان صحت دارد يا خير، گفت:‌ «اگر کسی عامل اسيدپاشی را می‌شناسد به ما اطلاع بدهد. هنوز شناسايی عامل قطعی نشده است تا بحث متواری شدن او مطرح شود.»

اسیدپاشی‌ها به روی زنان در اصفهان، در مهرماه سال جاری هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران صورت گرفت و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» تلقی می‌شود، دانسته‌اند.

خبرهای غیررسمی از قربانی‌شدن ۱۵ تن در این اسیدپاشی‌ها حکایت داشتند اما خبرگزاری‌های رسمی ایران این قربانیان را چهار نفر عنوان کردند که یکی از آن‌ها جان سپرد.

در پی بازتاب گسترده خبر اسیدپاشی‌ها در اصفهان مقامات حکومتی ایران همواره سعی در محدود نشان دادن آن داشته و با این‌که هنوز سر نخی از این ماجرا به‌دست نیاورده‌اند، مدام از «عامل» این اسیدپاشی‌ها سخن می‌گویند و نه احتمالاً «عوامل» آن.

حسين ذوالفقاری چند روز پس از انتشار خبرهای اسیدپاشی گفته بود بر اساس شواهدی که تاکنون به دست آمده اسيدپاشی‌های اصفهان توسط يک نفر انجام شده است و به هيچ عنوان سازمان‌يافته و گروهی نبوده است.

عبدالله محمودزاده، مسئول دفتر جانشینی فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی اما از شناسایی عوامل اسیدپاشی در اصفهان خبر داده  و گفته بود: «عوامل اسیدپاشی در اصفهان شناسایی شده‌اند و هیچگونه ارتباطی با موضوع بی‌حجابی نداشتند.»

معاون امنيتی انتظامی وزير کشور در حالی از عدم شناسایی عامل یا عاملان این اسیدپاشی‌ها سخن می‌گوید که در روز ۸ بهمن‌ماه جاری عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی اصفهان به خبرگزاری تسنیم گفته بود به‌زودی اخبار خوبی در اين زمينه می‌رسد.

آقاخانی گفت: «سرعت کار برای دستگيری مجرم اسيدپاشی بيش از قبل شده و با توجه به شواهد و اقدامات پليس اميدواريم به‌زودی اخبار خوشی در اين رابطه به گوش مردم برسانيم.»

پس از اسیدپاشی‌های اصفهان گردهمایی‌های اعتراضی در چند شهر ایران، از جمله اصفهان، تهران و مشهد برگزار شد و معترضان خواهان برخورد جدی مسئولان حکومتی با این پدیده شدند. مأموران امنیتی حکومت در جریان این اعتراضات چند نفر از معترضان و فعالان حقوق زنان را بازداشت کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    دروغ بدون تناقض ممکن نیست! نظام استبدادی ولایت مطلقه فقیه مروج دروغ گویی است! اولین مبارزه با این استبداد دوری کردن از دروغ است! شاد باشید. حمید

  • حمید

    مجرم اصلی در اسید پاشیها جناب «اسید  علی» است بدون  الف آن که از برای رد گم کنی جلوی اسم معظم خود قرار داده است!

  • Arshinna

    جای جای شهر دوربین داره. به گردن قوزی خامنه ای قسم دروغ میگن