ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حبس ابد برای ۲۳۰ تن از مخالفان سکولار حسنی مبارک

در میان محکومان نام احمد دومه، یکی از رهبران اعتراضات خیابانی علیه حکومت حسنی مبارک دیده می‌شود. ده‌ها تن از محکومانی که زیر سن قانونی بودند به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

دستگاه قضایی مصر به محاکمه‌های فله‌ای خود ادامه می‌دهد. ۲۳۰ تن از فعالانی که در سرنگونی حکومت حسنی مبارک در سال ۲۰۱۱ نقش داشتند به حبس ابد محکوم شدند، از جمله احمد دومه، یکی از رهبران جوان اعتراضات.

احمد دومه، دانشجوی وبلاگ‌نویس و فعال اجتماعی ۲۶ ساله، از جمله محکوم‌شدگان است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این احکام روز چهارشنبه ۴ فوريه / ۱۵ بهمن صادر شدند. همچنین ۳۹ تن از معترضانی که زیر سن قانونی بودند و در درگیری‌های تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس در سال ۲۰۱۱ شرکت داشتند، توسط همان دادگاه به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

احمد دومه، وبلاگ‌نویس و فعال اجتماعی ۲۶ ساله، پیش از این به اتهام سازماندهی تظاهرات غیرقانونی علیه دولت جدید عبدالفتاح سیسی، رهبر پیشین ارتش مصر، به سه سال زندان محکوم شده بود.

او که دانشجوی دانشگاه طنطا است یک بار نیز در فوریه سال ۲۰۰۹ هنگامی که با یک گروه ضد جنگ قصد ورود به غزه و همبستگی با مردم فلسطین را داشت، دستگیر و در یک دادگاه نظامی به اتهام عبور از مرز غزه به یک سال زندان محکوم شد.

از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۳ که ارتش مصر محمد مرسی، نخستین رئیس‌جمهور این کشور پس از حکومت حسنی مبارک را سرنگون کرد، تظاهرات هواداران مرسی با خشونت سرکوب شده‌اند و در محاکمه‌های دسته‌جمعی که گاه چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشید، احکام اعدام و زندان‌های طولانی‌مدت برای صدها نفر صادر شده است. این محاکمه‌ها اعتراضات جهانی را به‌همراه داشته‌اند.

احکامی که روز چهارشنبه صادر شدند سنگین‌ترین احکام علیه نیروهای سکولار و لیبرال مصر بودند که در سرنگونی حکومت حسنی مبارک نقش داشتند.

طرفداران محمد مرسی و اخوان‌المسلمین معمولاً نخستین قربانیان سرکوب در خیابان و در دادگاه‌های مصر هستند. چند روز پیش دادگاهی در مصر احکام اعدام ۱۸۳ نفر از اعضای اخوان‌المسلین را تأیید کرد. آن‌ها به قتل ۱۱ پلیس و دو شهروند متهم بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.