ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توقيف روزنامه اینترنتی طرفداران احمدی‌نژاد تأييد شد

یک منبع آگاه خبر توقيف روزنامه اينترنتی «هما»، متعلق به طرفداران رئیس‌جمهور پیشین ایران را تأیید کرد. خبر توقیف این روزنامه اینترنتی روز دوشنبه منتشر شده بود.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، یک منبع آگاه که نام وی منتشر نشده، روز چهارشنبه  ۱۵ بهمن‌ماه ضمن اعلام درستی این خبر گفت: «علت توقيف روزنامه را مسئول رسيدگی به پرونده آن بيان می‌کند.»

روزنامه اینترنتی هما ۶ مهرماه در شماره نخست خود با عکس صفحه نخست اسفندیار رحیم‌مشایی، یار احمدی‌نژاد رونمایی شد.

شامگاه دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ابتدا عبدالرضا داوری، عضو شورای سیاست‌گذاری «هما» در شبکه اجتماعی توئیتر خبر توقیف این روزنامه اینترنتی را بدون توضیح اعلام کرد. سپس روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در صفحه نخست «هما» متن نامه بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه منتشر شد.

در این نامه آمده بود: «نظر به این‌که روزنامه اینترنتی هما با مدیرمسئولی آقای حامد درودیان فاقد مجوز می‌باشد برابر قانون مطبوعات جرم انگاری گردیده است... مقرر است تا اطلاع ثانوی از ادامه چاپ و انتشار این روزنامه جلوگیری به عمل آید.»

منبع آگاه به ایرنا گفت: «رونوشت اين نامه به مديرمسئول روزنامه فرستاده شده است و در جلسه بازپرسی مديرمسئول روزنامه اعلام کرد که ما سايت اينترنتی هستيم که در فرم روزنامه منتشر می‌شويم و فقط فرم گرافيک و زمان‌بندی انتشار مطالبمان با فرم متداول سايت‌های اينترنتی متفاوت است.»

تشکیلات «هما»، مجتمع رسانه‌ای هواداران محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران، شامل شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر، وبلاگ، فیس‌بوک و شبکه‌هایی از این قبیل می‌شود که از روز ۶ مهرماه به‌طور رسمی روزنامه اينترنتی «هما» را راه‌اندازی کرد. این سایت تا روز توقیف ۷۲ شماره منتشر شده بود.

در این تشکیلات به‌جز حامد درودیان و عبدالرضا داوری، کسانی چون رضا واعظی، محمدرضا سرو دلیر، محمدحسین حیدری و پریسا صدریه حضور دارند و فعالیت رسانه‌ای حامیان احمدی‌نژاد را در شبکه‌های اجتماعی پیش می‌برند.

در هفته‌های اخیر سایت رسمی احمدی‌نژاد، صفحه او در گوگل پلاس و صفحه اینستاگرام او فعال شده‌اند.

برخی منابع خبری فهرست ۴۵ نفره از اطرافیان احمدی‌نژاد را به‌عنوان مدیرانی که سایت وی تحت نظر آن‌ها اداره خواهد شد، منتشر کرده‌اند.

رسانه‌های ایرانی و خارجی با انتشار خبرهای مربوط به راه‌اندازی سایت‌های جدید احمدی‌نژاد در گزارش‌هایی از احتمال بازگشت او به سیاست نوشته‌اند.

دهمین دوره انتخابات مجلس ایران اسفند سال ۱۳۹۴ برگزار می‌شود و گفته می‌شود محمود احمدی‌نژاد قصد دارد در این انتخابات کاندیدا شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.